تعمیرات

تعمیر انواع کولر گازی در تهران + 6 ماه ضمانت

تعمیرات انواع کولرگازی

اشکالات مختلف برای انواع کولرهای گازی موضوعی محتمل است و بهتر است شما نیز به عنوان استفاده کننده این دستگاه در زمینه تعمیرات کولر گازی اطلاعات کلی داشته باشید تا در صورت بروز مشکل با نحوه دریافت خدمات آشنا باشید. اگر عملکرد کولر گازی یا اسپیلت شما مختل شده است، بهترین راهکار برای رفع مشکل دستگاه این است که از تکنسین های با تجربه در این زمینه کمک بگیرید تا تعمیرات تخصصی را خدمت شما ارائه دهند.

اگر به دنبال دریافت بهترین خدمات تعمیرات کولر گازی در تهران هستید، شرکت پویا پکیج با بیش از 15 سال سابقه در این کار، آماده خدمت رسانی به شما عزیزان است. کارشناسان این مجموعه دارای مدرک فنی و حرفه‌ای در زمینه کار مرتبط هستند که تحت نظر شرکت آموزش دیده اند ارائه خدمات با فاکتور و ضمانت 6 ماهه و نرخ خدمات طبق مصوبه شرکت می‌باشد.

این شرکت تعمیرات انواع کولر گازی از جمله تعمیر کولرگازی اسپیلت گری، تعمیر کولرگازی سامسونگ، تعمیر کولرگازی تی سی ال، تعمیر کولر گازی میتسوبیشی، تعمیر کولر گازی توشیبا و… را در غرب تهران در کمترین زمان و قیمتی مناسب انجام میدهد.

 

 

مشکلات رایج کولرهای گازی

کولر های گازی ممکن است بنا به دلایل گوناگونی عملکرد خود را به صورت جزئی یا کلی از دست دهند. در چنین مواقعی اسپیلت عملکرد کیفی لازم را نخواهد داشت و وظیفه خود را به درستی اجرا نمی کند. شایع ترین علل خرابی کولر های گازی به شرح زیر می باشند:

سرمایش کولرگازی کم شده است

وظیفه اصلی کولرگازی این است که باد خنک وارد محیط کند اما در مواردی ممکن است که به دلیل خرابی قطعات مختلف این وظیفه به درستی به اجرا در نیاید و بادی که از کولر خارج می شود سرمایش لازم را در فضا ایجاد نکند. تصور کنید شما پس از یک روز گرم قصد دارید به سرمای اسپیلت پناه ببرید اما وقتی آن را روشن می کنید با خروجی باد سرد مواجه نمی شوید و هرچقدر دمای کولر گازی را کاهش می دهید، باز هم تغییر چندانی در دمای هوای خروجی از دستگاه حس نمی کنید. در چنین شرایطی بهتر است بدانید که احتمالا کولرگازی به نشتی گاز برخورده است اما برای تصمیم گیری قطعی نیاز است دستگاه شما به مرکز تعمیرات کولر گازی برود تا عملکرد آن به صورت دقیق عیب یابی شود.

فیلتر هوای کولر گازی کثیف شده است

در برخی موارد علت خرابی کولر گازی به دلیل تجمع آلاینده ها در فیلتر هوا می باشد. در چنین مواقعی هوا به درستی فیلتر نمی شود و این موضوع باعث می شود علاوه بر تولید باد گرم، عملکرد قطعات دیگر نیز با اختلال مواجه شود. معمولا اگر فیلتر کثیف شده باشد کولر گازی بادی با بوی بد از خود خارج می کند. برای رفع این مشکل بهترین کار این است که به صورت دوره ای دستگاه سرویس شود و فیلتر هوای آن به صورت دوره ای پاکسازی و یا تعویض شود. در خرابی های جدی تر، دستگاه شما نیاز به تعمیرات کولر گازی به صورت تخصصی توسط تکنسین خواهد داشت تا عملکرد قطعات دیگر دستگاه نیز مورد بررسی های لازم قرار بگیرد.

کولرگازی نشتی آب پیدا کرده است

بسیار پیش می آید که افراد با مرکز تعمیرات پویا پکیج تماس می گیرند و می گویند که کولر گازی آنها نشتی آب پیدا کرده است یا به اصطلاح آب می دهد. دلیل این مشکل شایع در کولر گازی ها این است که در استفاده های طولانی مدت از دستگاه، مسیر جریان آب با بلوک های رسوب های مختلف موجود در آب شهری مسدود می شود. این رسوبات به قطعات دستگاه نیز آسیب می رسانند و منجر به خرابی آنها می شوند. بنابراین در صورت مشاهده نشتی آب از کولرگازی بهترین کار این است که آن را خاموش کرده و در اسرع وقت با تکنسین های تعمیرات کولر گازی تهران هماهنگ کنید تا با حضور در محل شما، دستگاه را عیب یابی و تعمیر نمایند.

برفک زدن کولرگازی

اگر کولر گازی شما برفک زده است و به دنبال عیب یابی آن هستید می بایست موارد زیر را مدنظر قرار دهید:

  • ابتدا لازم است محل دقیق برفک را بررسی کنید. برای مثال علت بروز برفک در لوله های کولر گازی و علت برفک زدن کندانسور می تواند متفاوت باشد.
  • در اغلب موارد برفک زدن کولر گازی به دلیل کاهش سطح گاز در دستگاه می باشد. یعنی گاز به اندازه کافی در دستگاه وجود ندارد. این مورد را بایستی از طریق بررسی شارژ شدن صحیح گاز و عدم وجود نشتی گاز مورد ارزیابی قرار داد.
  • اگر فیلتر هوا کثیف باشد، بروز برفک امری شایع است.
  • اگر دستگاه در قسمت های سرد کننده با نشتی آب مواجه شود، یخ زدگی و برفک در این قسمت رخ خواهد داد. در چنین حالتی دستگاه وقتی روشن است نشتی آب ندارد اما وقتی خاموش می شود یخ ها و برفک ها آب می شوند و از دستگاه سرازیر می شوند.

رفع نقص های الکترونیکی کولرگازی

کولر گازی انرژی مورد نیاز خود را از طریق جریان برق دریافت می کند و اگر اختلالی در قطعات یا مسیر های الکترونیکی آن رخ دهد، عملکرد تمام قسمت های دستگاه ممکن است تحت الشعاع قرار بگیرد. اساسی ترین قطعه کولر گازی، برد الکترونیکی آن می باشد که مثل مغز متفکر دستگاه، تمام کارهای آن را کنترل و مدیریت می کند. حالا اگر به هر دلیلی این قطعه با خرابی مواجه شود نتیجه مشخص است؛ دستگاه نمی تواند کار خود را به درستی انجام دهد.

خرابی برد الکترونیکی نیاز به تخصصی ترین نوع تعمیرات کولر گازی دارد که حتما باید توسط یک کارشناس خبره انجام شود. در نواقص الکترونیکی احتمالا دستگاه خاموش شده و دیگر روشن نمی شود و یا سرمایش کولر گازی کاهش پیدا می کند. همچنین ممکن است سرعت و فشار باد خروجی از اسپیلت کم شده باشد. به هر حال نیاز است کولر گازی برای ارزیابی عملکرد مورد عیب یابی قرار بگیرد.

در چنین مواقعی تکنسین ابتدا ورودی های الکترونیکی کولر گازی را مورد بررسی قرار می دهد تا سلامت مسیر دریافت برق را در دستگاه چک کند. در ادامه، کولرگازی باز می شود و برد الکترونیکی و حسگر های دستگاه مورد بررسی های لازم قرار می گیرند. اگر این قطعات قابل تعمیر باشند، تکنسین اقدامات لازم را به عمل می آورد و در غیر این صورت، قطعات خراب را با قطعه جدید تعویض می کند.

کد های خطای کولر گازی

برای کولر های گازی قابلیتی در نظر گرفته شده است که در صورت بروز مشکل هشدارهای لازم را به نمایش در بیاورند. این قابلیت از طریق نمایشگر دستگاه در اختیار شما قرار می گیرد تا بدانید علت خرابی کولر گازی به دلیل نقص عملکرد در کدام قسمت می باشد.

بدین صورت که برای خرابی در قسمت های مختلف کولرگازی یک ارور یا کد خطای خاص تعریف شده است که شما با مشاهده آن مطلع خواهید شد عملکرد یک قسمت از دستگاه مختل شده است.

این کدها در دفترچه راهنمای کولر گازی شرح داده شده اند تا شما بتوانید معنی نمایش هر کد در نمایشگر دستگاه را بدانید. در صورت مشاهده کدهای خطا در نمایشگر دستگاه به دفترچه راهنما مراجعه کنید و در ادامه برای تعمیرات کولر گازی در تهران از تکنسین های این حوزه کمک بگیرید.

تعمیرات تخصصی کولر گازی در غرب تهران

همانطور که اشاره کردیم، برای دریافت بهترین خدمات تعمیرات کولر گازی تهران، شما می توانید از خدمات مرکز پویا پکیج استفاده کنید. این شرکت سال هاست که در زمینه تعمیرات تخصصی کولر گازی و پکیج فعالیت گسترده دارد و از تکنسین های آموزش دیده ای بهره می برد که تسلط صد درصدی روی تمامی علت های خرابی کولر های گازی دارند.

پویا پکیج با توجه به خدمات و پشتیبانی هایی که ارائه می دهد می تواند خیال شما را از بابت تعمیرات اصولی کولرگازی راحت کند. می توانید برای تعیین وقت تعمیر کولرگازی خود، با شرکت تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *