تعمیرات

نصب انواع کولر گازی در تهران در کمترین زمان

نصب انواع کولر گازی در تهران

امروزه کولر گازی جزو یکی از کاربردی‌ترین وسایل گرمایشی و سرمایشی در جهان محسوب می‌شود که در اغلب منازل و ساختمان‌ها از آن بهره می‌گیرند. از طرفی نصب صحیح این دستگاه روی کارایی آن تاثیر بسزایی می‌گذارد و در صورتی که این عمل به خوبی انجام نشود، کیفیت دستگاه به شدت پایین آمده و حتی ممکن است قطعات آن دچار خرابی شوند. اما خیلی از افراد با نحوه صحیح نصب اسپیلت آشنایی ندارند و نمی‌دانند چگونه این کار را انجام دهند و یا از چه شرکت‌هایی جهت انجام این کار کمک بگیرند؛ به همین دلیل ما می‌خواهیم در این مطلب در مورد نصب انواع کولر گازی در تهران در کمترین زمان صحبت کرده و نکات خوبی را در اختیارتان قرار دهیم. اگر شما نیز به تازگی دستگاه کولر گازی را خریده‌اید و برای نصب آن به راهنمایی احتیاج دارید، لطفاً تا پایان مطلب ما را همراهی بفرمایید.

مراحل نصب کولر گازی

جهت نصب کولر گازی‌ها به تجهیزاتی مانند پمپ وکیوم، متر و کاتر، پیچ گوشتی و آچار فرانسه، انبر دست و سیم چین، دریل و سری ابزار فلر، آمپرمتر، ترمومتر و مولتی متر، دریل، نردبان، تراز و… احتیاج است. مراحل زیر برای نصب انواع کولر گازی‌ها قابل اجراست؛ اما توصیه می‌کنیم حتماً در کنار یک متخصص این روش‌ها را انجام دهید. شرکت‌های نصب کولر گازی در تهران در کمترین زمان این کار را برای شما انجام می‌دهند.

  1. محل نصب کولر گازی: این مرحله شامل نصب پلیت، سوراخ کاری، تنظیمات داخلی و تنظیمات بیرونی می‌شود. دقت کنید که محل نصب کولر گازی در اطراف تابش مستقیم آفتاب، گرما و بخار بیش از حد نبوده و محل هوای ورودی و خروجی مسدود نشده باشد. توجه داشته باشید که انعکاس گرمای کندانسور محصور نشده باشد؛ زیرا در غیر این صورت عملکرد کولر گازی تضعیف شده و راندمان آن به شدت پایین می‌آید. برای نصب دستگاه در ارتفاع، پایه‌ها را تثبیت کرده و اگر آن را در محیط بیرون قرار می‌دهید؛ جهت سرویس‌های دوره‌ای، فضایی را در نظر بگیرید. ضمناً کولر گازی را در دیواری محکم و استوار و به صورت صاف و افقی نصب کنید. برای نصب کولر گازی خود، شرکت پویا پکیج با بیش از 15 سال سابقه در حوزه تعمیر انواع کولرگازی از جمله تعمیر کولرگازی سامسونگ در خدمت شماست.
  2. لوله کشی کولر گازی: در این مرحله طول استاندارد، فلزکاری اتصالات و جوشکاری انجام می‌شود. برای انجام این کار از لوله‌های مسی رنگ پریده یا له شده استفاده نکنید؛ زیرا ممکن است شیر انبساط دچار گرفتگی شود. ضمناً لوله‌ها نباید نازک‌تر از ۰/۸ میلیمتر باشند؛ چون در هنگام انجام فلر کاری ممکن است لوله از بین برود. همچنین لوله‌ها درپوش داشته باشند تا گرد و خاک وارد آنها نشود. بهترین نوع فلر از مدل کلاچ است و به یاد داشته باشید که فلرکاری نادرست منجر به نشتی گاز می‌شود. در ضمن هنگام جوشکاری جوانب احتیاط را رعایت کنید و مطمئن شوید که بدون نشتی صورت گرفته است؛ ترجیحاً این کار را به عهده افراد متخصص بگذارید. سعی کنید از انجام لوله کشی در روزهای بارانی خودداری کنید و زمان انجام این کار را تا حد امکان کوتاه نمایید.
  3. سیم کشی کولر گازی: جهت انجام این کار از سیم‌های سیار یا چسب خورده استفاده نکنید؛ چون ممکن است منجر به آتش سوزی شود. سیم‌های میان دستگاه داخلی و بیرونی را وصل کرده و دقت کنید که شماره ترمینال و رنگ‌ها تطابق داشته باشند. پیچ ترمینال را سفت کرده و اتصالات کابل را نکشید. دقت کنید که اتصالات شل نباشند؛ زیرا موجب شوک الکتریکی خواهد شد. توجه کنید که تمام امور برقی باید مطابق با مقررات سیم کشی شرکت برق منطقه‌ای انجام شود
  4. عایق کاری کولر گازی: در این مرحله باید لوله‌ها عایق‌بندی شوند. بعد از انجام سیم کشی، عایق کاری را انجام دهید و به منظور جلوگیری از نشتی احتمالی آب با نوار وینیل، لوله و شلنگ درین را به هم بپیچید. ضمناً لوله ماده مبرد شلنگ تخلیه و کابل را نیز نوار پیچ کنید.
  5. وکیوم (خلأ): در این مرحله تخلیه هوا با پمپ وکیوم اجباری بوده؛ زیرا هوا و رطوبت داخل سیستم باعث افزایش فشار بر سیستم و کاهش سرمایش و گرمایش دستگاه می‌شوند. پس از انجام مرحله وکیوم، گاز آماده ورود به سیستم می‌شود. همچنین سعی کنید ماده مبرد را در حالت عمود شارژ کنید.
  6. تست آزمایشی: مرحله آخر مرحله بررسی تمام علائم و موارد است. دکمه روشن و خاموش را که برای ورود به حالت کارکرد آزمایشی طراحی شده است، به مدت ۵ ثانیه نگه دارید. ضمناً برای اطمینان از کارکرد صحیح کولر ولتاژ و اینورتر را بررسی کنید. مطمئن شوید که تفاوت بین دمای خروجی و ورودی بیش از ۸ درجه سانتیگراد در حالت سرمایش و ۱۴ درجه سانتیگراد در حالت گرمایش است. در نهایت نیز باید صدا، ارتعاش، نشتی برق، کدهای خطا و نشتی آب را به طور کامل در کولر گازی بررسی کنید.

نتیجه‌گیری

از آنجایی که کولر گازی دستگاه حساس و گران قیمتی محسوب می‌شود، نصب آن نیز کار تخصصی بوده و بهتر است این کار را به تیم تعمیرکار بسپارید. اما برخی از افراد نسبت به قطعات و کارکرد این دستگاه دانش نسبی دارند و تمایل دارند کار نصب اسپیلت را خودشان انجام دهند. ما در این مطلب در مورد نصب انواع کولر گازی در تهران در کمترین زمان مطالبی را ذکر کردیم. همچنین شما می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر از خدمات پویا پکیج استفاده نمایید. در پایان از اینکه با صبر و شکیبایی ما را همراهی کردید، متشکریم.

سوالات متداول

۱_هزینه نصب انواع کولر گازی در تهران چقدر است؟

این مسئله بستگی به عوامل مختلفی همچون مدل کولر گازی و نرخ تعمیرکار مورد نظر دارد. اما معمولاً اجرت نصب کولر گازی ۱۲ هزار، یک میلیون تومان، نصب کولر گازی ۱۸ تا ۳۰ هزار، یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان و نصب کولر گازی ۴۲ هزار به بالا، یک میلیون و پانصد هزار تومان می‌باشد. ضمنا این قیمت فقط دستمزد تعمیرکار است و لوازم مصرفی مانند پایه و لوله شامل آن نخواهد شد.

۲_نصب و راه‌اندازی انواع کولر گازی چقدر زمان می‌برد؟

در صورتی که نصاب مکان مناسب را برای نصب یونیت داخلی و خارجی انتخاب کرده باشد و ابزار و وسایل لازم را در اختیار داشته باشد، می‌تواند ظرف ۱ تا ۴ ساعت کولر گازی را نصب کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *