مقالات آموزشی

علل آبریزی کولر گازی + رفع مشکل آبریزی

علل آبریزی کولر گازی

امروز کولر گازی‌ها در اغلب منازل، مدارس و ساختمان‌ها وجود دارند؛ بنابراین لازم است افراد نسبت به مشکلات رایج آنها و نحوه رفع این مشکلات آشنایی داشته باشند. آبریزی کولر گازی یکی مشکلات پیش آمده متداول برای این دستگاه بوده که می‌تواند علاوه بر بروز خرابی برای خود وسیله، سایر قسمت‌ها را نیز خیس و مرطوب کرده و اشخاص را دچار دردسر نماید. به همین دلیل ما می‌خواهیم در این مطلب در مورد علل آبریزی کولر گازی+ رفع مشکل آبریزی صحبت کردیم و نکات خوبی را در اختیار شما قرار دهیم تا اگر این اتفاق را مشاهده کردید، بتوانید راهکارهایی را جهت برطرف ساختن آن انجام دهید. پس اگر شما هم به کسب اطلاعات کاربردی در این زمینه علاقمندید، لطفاً تا پایان مطلب ما را همراهی کنید.

علل آبریزی کولرگازی چیست؟

  • نصب نادرست کولر گازی: نصب نادرست و تراز نبودن دستگاه یکی از علل آبریزی کولر گازی محسوب می‌شود. برای تشخیص این مورد کافیست تراز را روی پنل داخلی قرار داده و از تراز بودن دستگاه اطمینان پیدا کنید. در صورتی که دستگاه به مقدار کمی اختلاف داشت و تراز نبود، روی محل اتصال سینی با پنل کولر مقداری کاغذ یا کارتن بگذارید و دو طرف را با هم سطح کنید. اگر اختلاف بیش از حد باشد، باید پنل کولر گازی باز شده و جای سینی به درستی تنظیم و مجدداً نصب شود.
  • گرفتگی لوله آب تخلیه: در صورتی که لوله آب متصل به شلنگ خروجی تخلیه به هر دلیلی مسدود یا له شود، باعث آبریزی کولر گازی خواهد شد. اگر مسیر لوله پارگی دارد، آن را ترمیم کنید؛ ولی اگر کثیفی دارد، بهتر از شلنگ درین را از شلنگ فابریک کولر خارج کرده و مسیر را با فوت کردن تمیز کنید.

آبریزی کولر گازی

  • خرابی پمپ درین اسپیلت: اگر سیستم خروجی آب کولر شما با استفاده از پمپ درین بوده، بهتر است این قسمت را بررسی نمایید؛ زیرا برخی از آبریزی‌ها به دلیل مشکلات پمپ درین می‌باشد. برای تست خرابی آن کافیست، پمپ را از تغذیه کولر گازی جدا کرده و مخزن را آب کنید. سپس مجدداً پمپ دریل را به برق شهری متصل کرده و اگر این قطعه سالم باشد، آب از پمپ با فشار هدایت می‌شود؛ در غیر این صورت آب خارج نشده و یا از پمپ درین صدای ناهنجاری شنیده می‌شود.
  • بی توجهی به سرویس دوره‌ای: یکی از مهم‌ترین دلایلی که باعث آبریزی اسپیلت می‌شود، عدم توجه به سرویس سالیانه دستگاه می‌باشد. جالب است بدانید که کولر گازی علاوه بر اینکه می‌تواند باد خنک تولید کند، گرد و خاک محیط را نیز جذب خواهد کرد و این کار موجب گرفتگی قسمت‌های مختلف آن می‌شود که تنها با استفاده از سرویس‌های دوره‌ای رفع می‌شود. برای سرویس دوره ای کولرگازی خود و همچنین تعمیر انواع کولرگازی و تعمیر هرگونه قطعه از جمله تعمیر موتور کولرگازی، میتوانید از خدمات شرکت پویا پکیج استفاده کنید.
  • شکستگی حوضچه درین: در صورتی که این حوضچه شکسته شود، آب به جای طی کردن مسیر تخلیه، از این حوضچه نشت پیدا می‌کند و از پشت فن شروع به چکه می‌کند. برای رفع این موضوع بهتر است با استفاده از چسب سیلیکون قسمت ترک خورده را مسدود کنید. اما اگر میزان این شکستگی بیش از حد باشد، بهترین کار تعویض حوضچه پنل است.
  • کیپ شدن خروجی آب پنل: خروجی آب حوضچه اغلب اوقات با آلودگی‌های مختلف مسدود می‌شود و یکی از دلایل آبریزی کولر گازی می‌باشد. به جز سرویس‌های دوره‌ای، انجام راه حل‌های دیگر موقتی است؛ اما اگر می‌خواهید برای چند روز آبریزی کولر گازی را رفع کنید، آب را در حوضچه بریزید و قسمت مسدود شده را با جسمی تیز باز نمایید. توجه داشته باشید به اواپراتور دستگاه آسیب نزنید و فقط مسیر مسدودی را باز نمایید.
  • نشت گاز در سیکل: زمانی که گاز مبرد در سیکل لوله رفت کولر گازی و پنل داخلی آن یخ می‌زند؛ بعد از اتومات کردن دستگاه، یخ‌ها آب شده و آب از پنل سرازیر می‌شود. به همین دلیل گفته می‌شود که یکی از علل‌های آبریزی کولر گازی، نشت گاز مبرد است؛ بنابراین بهتر است هرچه سریعتر دستگاه را نشت‌یابی کنید.
  • عدم توجه به عایق کاری اصولی: لوله‌های مسی تعریق دارند و در صورتی که به شکل درست عایق کاری نشوند، می‌تواند موجب آبریزی کولر گازی شود؛ به همین دلیل باید جهت عایق کاری لوله‌ها از افراد متبحر کمک بگیرید.
  • مسدود شدن فین‌های پنل داخلی: زمانی که فین‌های اواپراتور تبادل برودتی درستی ندارند و مسدود هستند، پنل اسپیلت یخ زده و در نهایت باعث آبریزی کولر گازی می‌شود. برای تمیز کردن فین‌های کولر گازی از شانه کندانسور و اسپری شوینده استفاده نمایید.
  • پر شدن ظرف آب تخلیه: باید دقت داشته باشید که زمانی که ظرف تخلیه آب حدود ۷۰ درصد از آب پر می‌شود، اقدام به تخلیه آن نمایید و نگذارید کاملاً پر شود؛ در غیر این صورت می‌تواند یکی از دلایل آبریزی کولر گازی باشد.

آبریزی کولر گازی

سخن پایانی

اغلب عواملی که موجب آبریزی اسپیلت می‌شود، در مرحله نصب و راه‌اندازی آن اتفاق می‌افتد. در واقع بی‌توجهی به بعضی از نکات در هنگام متصل کردن و عایق‌بندی کولر گازی، موجب آبریزی دستگاه در آینده خواهد شد. به شما توصیه می‌کنیم در وهله اول کار نصب کولر گازی را به افراد متخصص بسپارید و اگر خودتان می‌خواهید این کار را انجام دهید، مطابق با دستورالعمل‌های موجود به صورت مرحله به مرحله پیش بروید و تمام استانداردها را رعایت کنید. همچنین شما می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر از خدمات پویا پکیج استفاده نمایید. ما در این مطلب به بررسی علل آبریزی کولر گازی و راه‌های رفع این مشکل پرداختیم. امیدواریم مطالب این مقاله برای شما مفید بوده باشد. در پایان از صبر و توجه شما عزیزان بسیار سپاسگزاریم.

شما عزیزان میتوانید مقاله “دلایل کار نکردن فن کولرگازی” را نیز مطالعه فرمایید.

سوالات متداول

۱_هزینه رفع آبریزی اسپیلت چقدر است؟

این مسئله بستگی به نحوه خرابی کولر گازی و میزان خسارت و همچنین نرخ دستمزد تعمیرکار مربوطه دارد. این هزینه می‌تواند از ۲۰۰ هزار تومان تا ۲ میلیون تومان متفاوت باشد. برای اطلاع از قیمت دقیق و بروز رفع این مشکل با تکنسین های شرکت پویا پکیج تماس بگیرید.

۲_در صورتی که آبریزی کولر گازی را مشاهده کردیم، باید چه کار کنیم؟

ابتدا بهتر است بدانید این اتفاق بسیار شایع است و بدون نگرانی برق مربوط به کولر گازی را قطع کرده و با استفاده از شماره‌های موجود در سایت‌های معتبر شرکت‌های تعمیرات کولر گازی، درخواست یک تکنسین زبده را داشته باشید. همچنین شما می‌توانید برای رفع اینگونه مشکلات، از خدمات پویا پکیج استفاده نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *