مقالات آموزشی

تمامی دلایل روشن شدن چراغ قرمز پکیج

تمامی دلایل روشن شدن چراغ قرمز پکیج

پکیج‌ها جزو تجهیزات گرمایشی هستند که در سال‌های اخیر در منازل و آپارتمان‌ها بسیار مورد استفاده واقع می‌شوند. ممکن است این اتفاق برای شما نیز افتاده باشد که هنگام نگاه کردن به پکیج گرمایشی متوجه روشن بودن چراغ‌های آن یا چشمک زدن بودن چراغ‌ها شده باشید؛ در واقع بروز چنین اتفاقی نشانگر ایجاد یک وضعیت یا مشکل در دستگاه می‌باشد. در مقاله امروز ما می‌خواهیم راجع به تمامی دلایل روشن شدن چراغ قرمز پکیج صحبت کنیم. پس لطفاً ما را تا انتهای مقاله همراهی بفرمایید.

چراغ قرمز پکیج نشان دهنده چیست؟

وضعیت چراغ قرمز پکیج ممکن است به صورت چشمک‌زن یا ثابت باشد که در هر دو صورت بیانگر وجود مسئله‌ای در عملکرد پکیج می‌باشد، پس هنگام مشاهده چنین چیزی هرگز از کنار آن تفاوت عبور نکنید؛ چرا که ممکن است با گذشت زمان به مشکل بزرگتری تبدیل شود. در ادامه می‌خواهیم دلایل روشن شدن چراغ قرمز پکیج و یا چشمک زدن این چراغ را توضیح دهیم.

تعمیر پکیج

علت روشن شدن چراغ قرمز پکیج

روشن شدن چراغ قرمز پکیج می‌تواند دلایل مختلفی داشته باشد. در این قسمت ما به چند مورد از مهم‌ترین دلایل بروز چنین اتفاقی می‌پردازیم.

۱_خراب شدن سیم ارت: همانطور که می‌دانید سیم ارت جهت پیشگیری از برقرار شدن جریان پکیج به آن متصل می‌گردد. در صورت خراب شدن این سیم احتمال بروز خطا در پکیج افزایش یافته؛ لذا چراغ قرمز آن روشن خواهد شد.

۲_خرابی نوک الکترود: در پکیج‌های گرمایشی میله یون یا میله الکترود جزو قطعات فوق العاده مهم است که نزدیک شعله قرار می‌گیرد. در واقع وظیفه این قطعه این است که نحوه ایجاد شعله و روشن بودن آن را بررسی و کنترل کند‌. آنجایی که الکترود فوق العاده حساس است، ممکن است به دلایل مختلفی دچار اشکال شود. این مسئله می‌تواند منجر به روشن شدن چراغ قرمز پکیج گردد.

۳_خراب شدن جرقه زن: یکی دیگر از اصلی‌ترین قطعات پکیج جرقه زن می‌باشد که ولتاژ برق را ارسال کرده و با ایجاد جرقه و روشن کردن شعله در قسمت احتراق سوزن‌های گاز پکیج خود را انجام می‌دهد. در صورت آسیب دیدن این قطعه چراغ قرمز دستگاه روشن می‌شود.

۴_آسیب دیدگی کابل‌های برق پکیج: در صورتی که کابل‌های برق پکیج گرمایشی دچار مشکل شوند، برای اطلاع دادن به وضعیت نامطلوب دستگاه چراغ قرمز آن روشن می‌شود؛ بدین ترتیب به کاربر هشدار وضعیت نامطلوب را می‌دهد.

دلایل چشمک زدن چراغ قرمز پکیج

در صورتی که چراغ سبز دستگاه خاموش باشد و چراغ قرمز آن روشن شود، ممکن است مشکلات زیر به وجود آمده باشد.

  • خراب شدن پمپ آب و جریان نداشتن آب گرم: اگر پمپ آب دستگاه خراب شود، در نتیجه آب به درستی نمی‌تواند درون سیستم جریان یافته و حرارت تولید شده به وسیله پکیج را به سایر نواحی انتقال دهد؛ لذا دمای پکیج افزایش یافته و جریان آب در مدار گرمایش متوقف می‌شود. در چنین شرایطی چراغ قرمز پکیج روشن شده و چشمک می‌زند. پس باید از سالم بودن پمپ آب اطمینان لازم را کسب کنید.
  • خراب شدن فن و عدم دفع گازهای خروجی: اگر فن دستگاه به طور صحیح کار نکند، هوای لازم جهت سوختن گاز داخل سیستم تامین نخواهد شد و این مسئله منجر به عدم دفع گازهای خروجی می‌شود؛ در نتیجه چراغ قرمز دستگاه چشمک می‌زند. پس این مسئله را بسیار جدی بگیرید، چرا که ممکن است نشانه‌ای برای خراب شدن فن و مسدودی مسیر خروجی گاز باشد.
  • گرم بودن بیش از اندازه دیگ بخار و قفل شدن ترموستات: در صورتی که دمای دیگ بخار در دستگاه بسیار افزایش پیدا کند، فشار نیز بالا رفته و همین مسئله باعث قفل شدن ترموستات می‌گردد. از آنجایی که اصلی‌ترین وظیفه ترموستات کنترل دما است، اگر قفل شود سیستم دچار مشکلاتی خواهد شد. پس در چنین شرایطی چراغ قرمز شروع به چشمک زدن می‌کند.

تاثیر عدم سرویس دوره‌ای در قرمز شدن چراغ انواع پکیج

معمولا اکثر مشکلاتی که در لوازم منزل به وجود می‌آید، قابل پیشگیری است و شما می‌توانید با انجام سرویس‌های دوره‌ای منظم به طور چشمگیری از میزان بروز چنین مشکلاتی جلوگیری کنید. به عنوان مثال وجود رسوب و املاح زیاد در لوله‌های آب پکیج به مرور زمان باعث فشار آمدن بیشتر به دستگاه و خراب شدن یکی از قطعات آن می‌گردد، بدین ترتیب چراغ قرمز پکیج روشن خواهد شد. حال اگر شما به صورت دوره‌ای لوله‌های پکیج را سرویس کنید، دیگر دچار چنین مشکلی نخواهید شد و عمر دستگاهتان افزایش پیدا می‌کند. به همین جهت است که سرویس‌های دوره‌ای و منظم پکیج اهمیت زیادی دارد که به کمک آن می‌توانید از خراب شدن دستگاه پیشگیری کرده و عمر و دوام آن را افزایش دهید. ضمنا هر ۶ ماه یکبار به طور کامل دستگاه پکیج را بررسی کرده و آن را سرویس نمایید تا از بروز چنین مشکلاتی پیشگیری شود.

برای سرویس دوره ای کولرگازی خود، شرکت پویا پکیج با بیش از 15 سال سابقه در حوزه تعمیر انواع پکیج از جمله تعمیر پکیج بوتان و تعمیر پکیج ایران رادیاتور و همچین تعمیر برد پکیج، در خدمت شماست.

تعمیر پکیج

کلام آخر

روشن شدن چراغ قرمز پکیج در واقع یک نشانه هشدار دهنده می‌باشد و می‌خواهد به شما بگوید که دستگاه شما با مشکلی مواجه شده است و نیاز به تعمیر یا سرویس دارد. البته هنگام مواجهه با چنین مشکلی نباید نگران شوید، بلکه باید با حفظ خونسردی با افراد متخصص مشورت کرده تا بتوانید مشکل را برطرف نمایید. اکیداً توصیه می‌کنیم که در صورت عدم داشتن دانش فنی به صورت خودسرانه اقدام به انجام کاری نکنید که خسارت‌های بیشتری را به دستگاه وارد سازید، بلکه با شرکت‌ها و پرسنل‌های کارآزموده و مجرب تماس گرفته و از آنها کمک بگیرید. پرسنل متعهد و متخصص پویا پکیج در این زمینه آماده همکاری با شما عزیزان هستند. در این مقاله ما راجع به دلایل روشن شدن چراغ قرمز پکیج و موارد مرتبط با آن صحبت کردیم. امیدواریم توانسته باشیم با بیان این مطالب اطلاعات مفیدی را در اختیار شما عزیزان قرار بدهیم. در پایان از صبر و حوصله شما دوستان عزیز کمال تشکر را داریم.

سوالات متداول

۱_روشن شدن همزمان چراغ‌های قرمز و سبز در پکیج نشانه چیست؟

این مسئله ممکن است به دلیل خرابی سنسورهای دما و فشار نامناسب آب سیستم رخ دهد.

۲_در پکیج ایران رادیاتور اصلی‌ترین دلیل روشن شدن چراغ قرمز چیست؟

در این نوع پکیج‌ها معمولاً به دلیل خرابی سنسور دمای مبدل و خراب شدن ترموستات چراغ قرمز روشن می‌شود.

۳_آیا تجمع آلودگی روی پکیج می‌تواند باعث روشن شدن چراغ قرمز شود؟

بله در برخی از پکیج‌ها به دلیل جمع شدن آلودگی روی فن پکیج و عدم شکل‌گیری شعله چراغ قرمز روشن خواهد شد.

۳_اولین اقدام هنگام دیدن روشن بودن چراغ قرمز پکیج چیست؟

همانطور که گفتیم معمولاً یافتن دلیل قرمز شدن چراغ پکیج کاری تخصصی بوده که از عهده افراد عادی خارج است؛ اما یکی از ساده‌ترین ترفندها که جزو راهکارهای بی‌خطر نیز محسوب می‌شود، ریست کردن دستگاه است. پس اگر چراغ قرمز دستگاهتان روشن شده است، پیش از انجام هر کاری پکیج را ریست کنید. اگر همچنان چراغ قرمز روشن باقی مانده بود، برای رفع مشکل به حضور تکنسین‌های متخصص نیاز دارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *