مقالات آموزشی

راهنمایی روش استفاده از ریموت کنترل کولر گازی

راهنمایی روش استفاده از ریموت کنترل کولر گازی

این روزها کولر گازی‌ها به دلیل کاربری آسان و عملکرد منحصر به فردی که دارند، در اکثر منازل، ادارات و سایر ساختمان‌ها مورد استفاده واقع می‌شوند. به همین دلیل لازم است که افراد با نحوه کار ریموت کنترل کولر گازی و دکمه‌هایی که روی آن وجود دارند، آشنایی داشته باشند و بدانند که کاربرد هر کدام از آنها چیست. اما ممکن است خیلی از افراد در مورد اینکه هر کدام از دکمه‌های روی ریموت کنترل کولر گازی چه کاری را انجام می‌دهد، اطلاعی نداشته باشد؛ به همین دلیل ما می‌خواهیم در این مطلب در مورد راهنمایی روش استفاده از ریموت کنترل کولر گازی صحبت کرده و نکات خوبی را در اختیارتان قرار دهیم. پس اگر شما نیز به به تازگی این دستگاه را خریداری کرده‌اید و به کسب اطلاعات کاربردی در این زمینه علاقه‌مندید، لطفاً تا پایان مطلب ما را همراهی کنید.

روش استفاده از ریموت کنترل کولر گازی

جهت استفاده بهتر از کولر گازی و قابلیت‌های آن، دکمه‌ها و علائمی روی ریموت کنترل کولر گازی وجود دارند که ما در این قسمت می‌خواهیم تک تک آنها را بررسی کنیم:

  • دکمه روشن/خاموش(Start/Stop) یا(On و Off): این دکمه برای خاموش و روشن کردن کولر گازی مورد استفاده واقع می‌شود به این صورت که شروع کار کولر گازی و خاموش کردن آن، به وسیله فشار دادن این دکمه صورت می‌گیرد.
  • دکمه تنظیم درجه حرارت اتاق(Temp): این دکمه جهت کم و زیاد کردن درجه هوای کولر گازی به کار می‌رود. از آنجایی که دمای تعادلی بدن در محدوده ۲۲ تا ۲۵ درجه است، توصیه می‌شود که درجه حرارت کولر گازی را نیز بین این محدوده تنظیم کنید.

ریموت کنترل کولرگازی

  • دکمه + یا -: توسط فشردن این دکمه‌ها می‌توانید درجه حرارت و یا برودت اسپیلت را تنظیم کرده و با فشار دادن آن دمای مورد نظر را تغییر دهید.
  • دکمه انتخاب حالت کاری دستگاه (Mode): این دکمه یکی از مهم‌ترین دکمه‌های ریموت کنترل کولر گازی است و حالت عملکرد دستگاه مانند سرمایش، گرمایش، رطوبت گیری، فن و… را تعیین می‌کند.
  • دکمه fan: این دکمه برای تغییر سرعت فن هوادهی پنل داخلی است. زمانی که کولر گازی را روی حالت فن یا چرخش هوا قرار می‌دهید؛ یعنی موتور در این وضعیت خاموش شده و فن داخلی دستگاه بدون خنک کنندگی مثل پنکه دیواری کار خواهد کرد. این حالت اسپیلت برای فصل بهار مناسب است؛ زیرا باد مطبوع و ملایمی را در محیط پراکنده می‌کند.
  • دکمه Dry: معمولا این دکمه با استفاده از قطرات آب نمایش داده می‌شود و با فعال کردن آن، کولر گازی روی حالت رطوبت گیر یا خشک قرار می‌گیرد. پس از فشردن این دکمه، فن داخلی کندانسور کند شده و بیشتر برای آب و هوای شرجی و پررطوبت مناسب است.
  • دکمهCool : این دکمه جهت فعال کردن سیستم سرمایش کولر است و برای فصل تابستان مناسب بوده؛ چون می‌تواند هوای محیط را تا حد مطلوبی خنک کند.
  • دکمه Auto: زمانی که فرد این دکمه را فشار می‌دهد، اسپیلت بر اساس دمای تنظیم شده روی پنل در حالت اتوماتیک قرار خواهد گرفت؛ یعنی شما می‌توانید دستگاه را روی دمایی که تمایل دارید، تنظیم کرده تا کولر به طور خودکار دمای محیط را مطابق با دمای خواسته شده شما گرم یا سرد کند.
  • دکمه Swing: در پنل داخلی کولرهای گازی دیواری و ایستاده پره‌هایی وجود داشته که می‌توانند جهت وزش باد را تغییر بدهند و به آنها دمپر گفته می‌شود. به کمک این دکمه حرکت دمپر مشخص شده تا باد در جهات مختلفی جریان داشته باشد. ضمناً در برخی از مدل‌های کولر گازی این حالت به شکل دستی تنظیم می‌شود.
  • دکمه Heat: این دکمه را روی ریموت کنترل کولر گازی به شکل خورشید تعبیه کرده‌اند و برای زمانی است که دوست دارید کولر روی حالت گرمادهی قرار بگیرد و برای فصل زمستان به کار می‌آید. پس از فشردن این دکمه بعد از دو دقیقه دستگاه شروع به ارائه باد گرم خواهد کرد.
  • دکمه Fan Speed: این دکمه جهت تنظیم سرعت فن است که معمولاً در چهار حالت زیاد، نامنظم، متوسط و کم قابل تغییر می‌باشد.
  • دکمه Sleep: پس از فشار دادن این دکمه کولر کمترین صدا و ملایم‌ترین وضعیت خود به صورت اتوماتیک قرار می‌گیرد.
  • دکمه Timer: با استفاده از این دکمه می‌توانید زمان‌های معینی را برای خاموش کردن کولر گازی انتخاب نموده و این کار به صورت اتوماتیک انجام می‌شود.
  • دکمه Jet cool یا Tourbo: اگر این دکمه را فشار دهید اسپیلت را روی حالتی تنظیم می‌کنید که برای فعالیت در نهایت قدرت برای مدت زمان ۳۰ دقیقه آماده شود.
  • دکمه Set: از این دکمه جهت تنظیم کردن یا کنسل کردن عملکرد تایمر دستگاه استفاده می‌شود.
  • دکمه Reset: گاهی پیش می‌آید که تنظیمات کولر گازی دچار اختلال می‌شود و افراد تمایل دارند آن را به تنظیمات کارخانه برگردانند در این حالت می‌توانند دکمه ریست قبل از تنظیم ساعت یا پس از تعویض باتری فشار دهند.
  • دکمه Clock: از این دکمه جهت تنظیم کردن ساعت اسپیلت بهره گرفته می‌شود.
  • دکمه Plasma: این دکمه تصفیه کننده هوا است و از آن برای تمیز کردن هوای اطراف از ویروس‌ها و باکتری‌ها و پاکسازی محیط بهره می‌گیرند.

 ریموت کنترل کولر گازی

نتیجه‌گیری

زمانی که شما اسپیلت را خریداری می‌کنید؛ در داخل کارتن آن علاوه بر خود دستگاه، ریموت کنترل برای استفاده از آن نیز وجود دارد که روی آن دکمه‌ها و علائم مختلفی دیده می‌شود. هر کدام از این دکمه‌ها جهت تنظیم قسمت‌های مختلف کولر گازی تعبیه شده‌اند و شما باید با معنای هر کدام از این علائم آشنا داشته باشید تا بتوانید طبق سلیقه خود، دستگاه را راه‌اندازی نمایید. ما در این مطلب به بررسی راهنمایی روش استفاده از ریموت کنترل کولر گازی پرداختیم. ضمناً شما می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر، از خدمات پویا پکیج استفاده کنید. از توجه شما عزیزان متشکریم.

همچنین اگر به سرویس دوره ای و یا تعمیر انواع کولرگازی خود از جمله تعمیر کولرگازی سامسونگ نیاز داشتید، شرکت پویا پکیج با سال ها تجربه در این حوزه آماده خدمت رسانی به شماست.

سوالات متداول

۱_دکمه مربوط به حالت صرفه‌جویی کولر گازی کدام است؟

در مدل‌های اینورتر دکمه Eco جهت تنظیم حالت کاهش مصرف برق و انرژی وجود دارد.

۲_چه دکمه‌ای برای تنظیم دستگاه روی حالت بدون نور وجود دارد؟

شما می‌توانید از دکمهDimmer  جهت خاموش کردن کلیه نمایشگرهای پنل داخلی استفاده نمایید. بعد از آن هر کدام از دکمه‌های روی ریموت کنترل کولر گازی را فشار دهید، این پنل‌ها مجدداً روشن خواهند شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *