مقالات آموزشی

آموزش کامل ریست کردن کولر گازی

آموزش کامل ریست کردن کولر گازی

حتماً می‌دانید که کولر گازی جزو یکی از پرکاربردترین وسایل منزل بوده و به دلیل اینکه هم در فصول سرد و هم در فصول گرم سال قابل استفاده می‌باشد، طرفداران زیادی را پیدا کرده است. اما گاهی پیش می‌آید که در عملکرد دستگاه مشکلاتی ایجاد می‌شود و کاربر چاره‌ای جز ریست کردن کولر گازی و برگرداندن آن به تنظیمات اولیه ندارد. اما ممکن است برخی از افراد با نحوه انجام این کار برای برندهای مختلف کولر گازی آشنایی نداشته باشند؛ به همین دلیل ما می‌خواهیم در این مطلب در مورد آموزش کامل ریست کردن کولر گازی صحبت کنیم. پس اگر شما نیز قصد ریست کردن کولر گازی منزل، محل کار و یا هر جای دیگر را دارید، لطفاً تا پایان مطلب ما را همراهی بفرمایید.

علت انجام ریست کولر گازی چیست؟

گاهی اوقات پیش می‌آید که تنظیمات دستگاه به هم می‌ریزد و یا قطع کننده مدار دستگاه درگیر شده و باعث کار نکردن کمپرسور می‌شود. قطع کننده مدار برای حفاظت از دستگاه و جلوگیری از مشکلاتی مانند آتش سوزی کار می‌کند و یک جزو ضروری از کولر گازی است. همچنین اگر ترموستات ناقص عمل کند و برای خنک شدن تنظیم نشده باشد، ممکن است به ریست کردن اسپیلت احتیاج باشد. در این شرایط می‌توانید با استفاده از درآوردن باتری کنترل، فشار دادن دکمه ریست و یا استفاده از حفره ریموت، کولر گازی را ریست نمایید که متناسب با نوع کولر گازی این روش‌ها متفاوت می‌باشند.

ریست کردن کولرگازی

آموزش کامل نحوه ریست کردن کولر گازی

این روش برای همه برندهای کولر گازی جوابگو است و در صورتی که پس از انجام مراحل زیر دستگاه شما ریست نشد، می‌توانید در قسمت‌های بعدی روش بیان شده برای کولر گازی برند خودتان را انجام دهید. در ضمن قبل از ریست کردن کولر گازی از وجود جریان برق اطمینان کسب کنید.

  • بسیاری از کولرهای گازی یک دکمه ریست روی خود دستگاه دارند. شما می‌توانید با مطالعه دستورالعمل‌های دفترچه راهنمای دستگاه از وجودش مطمئن شوید و محل آن را پیدا کنید. اغلب این دکمه قرمز رنگ و کوچک است.
  • پس از پیدا کردن دکمه مورد نظر، به مدت ۳ ثانیه آن را فشار داده و سپس رها کنید.
  • پس از گذشت چند لحظه دوباره دکمه را برای ۳ ثانیه فشار داده و آزاد نمایید.
  • بعد از چند لحظه کولر گازی شما با سه بوق پاسخ خواهد داد و نشان از این دارد که دستگاه ریست شده است.

ریست کردن کولر گازی سامسونگ

جهت انجام این کار ابتدا باید دکمه ریست را روی ریموت کنترل اسپیلت پیدا کرده که معمولاً قرمز رنگ است و روی ریموت دستگاه قابل مشاهده می‌باشد. دکمه مورد نظر را به مدت ۳ ثانیه فشار دهید و رها نمایید تا سیستم به طور کامل خاموش شده و به تنظیمات کارخانه برگردد.

همچنین اگر نیاز به تعمیر کوارگازی سامسونگ خود پیدا کردید، شرکت پویا پکیج در خدمت شماست تا هرگونه مشکل در کولرگازی شما را حل کند.

نحوه ریست کنترل کولر گازی گری

برای انجام ریست این مدل کولر گازی‌ها دکمه ریست روی ریموت کنترل را برای ۳ ثانیه نگه دارید. همچنین اگر سوراخ کوچیکی روی کنترل وجود داشت، برای ریست کردن لازم است یک سوزن را درون سوراخ قرار داده و برای ۳ ثانیه فشار دهید تا اسپیلت شما ریست شود.

چگونگی ریست کولر گازی جنرال

برای ریست کولر گازی جنرال می‌توانید به دو صورت دستی یا دکمه‌ای آن را انجام دهید. در شیوه دستی دقت کنید که کولر گازی خاموش باشد و اتصالات برقی وجود نداشته باشد. سپس برای ۵ دقیقه باتری‌های کنترل را درآورده و دوباره جاسازی کنید. در شیوه دکمه‌ای نیز می‌توانید دکمه قرمز رنگ تعبیه شده روی ریموت کنترل دستگاه را به مدت ۳ ثانیه فشار دهید تا کولر گازی جنرال به تنظیمات اولیه برگردد.

انجام ریست کولر گازی ال جی

در صورتی که کولر گازی ال جی شما دچار مشکلاتی شده باشد تنظیمات آن نیز با اختلال مواجه شده، بهترین کار ریست کردن کولر گازی است. برای انجام این کار می‌توانید به دو روش عمل کنید. در شیوه اول به صورت دستی کنترل را ریست کرده؛ یعنی باتری‌های ریموت را در بیاورید و پس از ۵ دقیقه مجدداً آنها را در داخل ریموت بگذارید و سپس استفاده نمایید. در شیوه دوم دکمه ریست کولر گازی ال جی که روی ریموت آن با علامت دایره مشخص شده است و به صورت دکمه‌ای یا حفره‌ای می‌باشد، فشار دهید تا ریست کردن کولر گازی انجام شود.

ریست کردن کولر گازی وست پوینت

در صورتی که کولر گازی وست پوینت شما کار نمی‌کند و یا هنگ کرده است؛ می‌توانید باتری‌های کنترل آن را خارج نموده و پس از چند دقیقه دوباره باتری‌ها را وارد ریموت کنید. همچنین می‌توانید دکمه ریست روی کنترل را به مدت کوتاهی فشار داده تا کولر گازی شما ریست شود.

ریست کردن کولرگازی

نتیجه‌گیری

اسپلیت‌ها نیز مانند سایر لوازم خانگی ممکن است دچار مشکل شده و در کارکردشان ایراداتی ایجاد شود. در این صورت اگر با استفاده از روش‌های مختلف تنظیمات کولر گازی درست نشد، دستگاه نیاز به بازگشت به تنظیمات اولیه دارد که باید با استفاده از شیوه‌های گفته شده در قسمت‌های بالا این کار را انجام دهید. همچنین شما می‌توانید از خدمات پویا پکیج نیز استفاده کنید. ما در این مقاله در مورد آموزش کامل ریست کردن کولر گازی مطالبی را ذکر کردیم. امیدواریم این مطلب برای شما مفید بوده باشد. در پایان از صبر و شکیبایی شما کمال تشکر را داریم.

سوالات متداول

۱_در صورتی که پس از ریست کردن دستگاه روشن نشد باید چه کار کنیم؟

اگر بعد از اینکه کولر گازی را ریست کردید متوجه شدید که دستگاه دیگر روشن نخواهد شد؛ ممکن است در قطعات اصلی مانند برد، موتور، فن، کندانسور و… مشکلاتی از قبیل خرابی و یا سوختن اتفاق افتاده باشد که بهتر است در این شرایط از یک تعمیرکار متخصص کمک بگیرید.

۲_نحوه ریست کردن کولر گازی تی سی ال چگونه است؟

دکمه ریست در این مدل کولر گازی‌ها به دو شکل روی کنترل وجود دارد. ابتدا دکمه Reset را به مدت ۳ ثانیه نگه دارید تا فرایند ریست انجام شود. در شیوه دوم نیز می‌توانید از دکمه‌ای که به صورت حفره است، توسط یک سوزن و یا شیء نوک تیز کمک بگیرید و آن را برای چند ثانیه فشار دهید. ضمناً در برخی شرایط برای انجام ریست، خود کولر گازی را راه اندازی مجدد می‌کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *