تعمیرات

دلایل افت فشار انواع پکیج + رفع آن

با پیشرفت تکنولوژی و روی کار آمدن تجهیزات به روز، وسایل گرمایشی نیز شکل جدیدتری به خود گرفتند که هم کاربری آسانی دارند و هم می‌توانند به خوبی فضا را گرم کنند. امروزه پکیج‌های مختلف به عنوان یکی از متداول‌ترین وسایل گرمایشی و گرم نمودن آب مصرفی در جهان به شمار می‌رود. اما این وسیله ممکن است در برخی شرایط دچار اختلالاتی شود و لازم است افرادی که از این دستگاه بهره می‌گیرند، نسبت کارکرد آن حساسیت نشان دهند و متوجه ایراد وسیله شوند. افت فشار یکی از معضلاتی است که برای پکیج‌های مختلف پیش می‌آید و به دلیل عوامل گوناگون رخ می‌دهد. ما در این مطلب می‌خواهیم به بررسی دلایل افت فشار انواع پکیج+ رفع آن بپردازیم.

پس برای کسب اطلاعات کاربردی در این زمینه، لطفاً تا پایان مطلب ما را همراهی کنید.

دلایل افت فشار انواع پکیج و راهکارهای رفع آن

مقدار فشاری که سیستم پکیج باید داشته باشد محدوده مشخصی دارد؛ زمانی که این مقدار کم شود که به آن افت فشار می‌گویند و یا از حد مجاز بیشتر شود، باعث ایجاد اختلال در عملکرد دستگاه خواهد شد. در این قسمت می‌خواهیم برخی از علت‌های افت فشار انواع پکیج مانند پکیج دیواری بوتان را برایتان بیان کنیم:

  • کم بودن فشار آب شهری: باید بدانید که اگر فشار آب شهری پایین باشد و با فشار بالا وارد سیستم نشود، باعث افت فشار پکیج خواهد بود. حداقل میزان فشار یا بار پکیج باید روی ۰/۵ باشد و در غیر این صورت سیستم روشن نشده و آب گرم مصرفی به شیرها وارد نخواهد شد و محیط نیز توسط رادیاتورها به خوبی گرم نمی‌شود. بهترین راهکار برای حل این موضوع استفاده از پمپ آب است.

تعمیرکار پکیج

  • خرابی شیر تخلیه یا شیر اطمینان: شیر اطمینان بار اضافی سیستم را تخلیه می‌کند و اگر ایراد پیدا کند، منجر به افت فشار پکیج خواهد شد. معمولا فشار نرمال در انواع پکیج‌ها بین۰/۷ تا ۱/۵ بار تنظیم می‌شود و اگر این مقدار کم و زیاد شود، آب اضافی از طریق شیر تخلیه به مدار سیستم خارج می‌شود. حالا در صورتی که این قطعه خراب شود و فشار به سمت اعداد بالاتر رود، حتی ممکن است لوله‌های آب موجود در دستگاه بترکند. اگر پس از مشاهده صفحه نمایش دستگاه متوجه بار کم یا اضافی آن شدید، باید به خرابی شیر تخلیه شک کنید و سریعاً با خدمات تعمیرات پکیج تماس بگیرید.
  • وجود هوا در داخل پکیج دیواری: یکی دیگر از دلایل افت فشار پکیج، وجود هوا در داخل سیستم گرمایشی است که با هواگیری دستگاه توسط پیچ هواگیری می‌توان آن را حل کرد.
  • خرابی منبع انبساط: منبع انبساط یکی از اجزای حساس پکیج به شمار می‌رود؛ زیرا وظیفه متعادل‌سازی فشار آب را بر عهده داشته و آن را به داخل مدار انتقال می‌دهد و پس از آن آب مصرفی را به مدار گرمایشی می‌فرستد. اگر کارکرد این دستگاه با مشکل مواجه شود، مقدار آب گرم مختل شده و در نهایت فشاری که به منبع وارد می‌شود، بیشتر خواهد شد؛ همین اتفاق باعث افت فشار کل دستگاه خواهد شد. بهتر است در بازه زمانی‌های منظم، منبع انبساط را تست کنید و در صورت مشاهده ایراد و خروج آب از آن، سریعاً وسیله را تعویض کنید.
  • رسوب گرفتن: یکی از مشکلات رایج دستگاه و دلایل افت فشار پکیج به خصوص در حالت زمستانه، تجمع آلودگی‌ها و رسوبات در لوله‌ها و سایر قطعات است. با گذشت زمان املاحی مانند گچ، آهک و کلسیم در قسمت‌های مختلف پکیج رسوب می‌کنند که اگر تمیز نشوند، مجاری ورودی را مسدود می‌کند و موجب نوسان و افت فشار پکیج خواهد شد و در آخر ممکن است مدت زمان طولانی‌تری برای گرم شدن آب صرف شود؛ بنابراین بهتر است به صورت سالانه دستگاه را رسوب‌گیری کنید.

تعمیر پکیج

با افت بار پکیج چیکار کنیم؟

در زیر ویدئویی آموزشی از مجموعه پویا پکیج در اختیار شما قرار گرفته است تا بتوانید افت بار پکیج خود را درست کنید.

سخن آخر

حتماً می‌دانید که هر وسیله‌ای طول عمر مشخصی دارد و ممکن است به دلیل برخی عوامل دچار خرابی شود. پکیج نیز به دلیل اینکه جزو آن دسته از وسایلی است که به طور شبانه روزی و مداوم کار می‌کند، ممکن است زودتر از سایر دستگاه‌ها با خرابی قطعات مواجه شود. لذا لازم است همیشه نسبت به نحوه عملکرد پکیج دقت داشته باشید و در صورت مشاهده بروز هرگونه مشکل، سریعاً درصدد رفع آن برآید. همچنین در صورتی که با ویژگی‌ها و عملکرد پکیج آشنایی ندارید، می‌توانید از خدمات پویا پکیج برای تعمیر انواع پکیج از جمله تعمیر پکیج ایران رادیاتور استفاده نمایید. ما در این مطلب به بررسی دلایل افت فشار انواع پکیج پرداختیم و راهکارهایی برای رفع آنها ارائه دادیم. امیدواریم مطالب ذکر شده در این مقاله برایتان مفید بوده باشد. در پایان از صبر و شکیبایی شما کمال تشکر را داریم.

سوالات متداول

۱_آیا وجود نشتی در خود پکیج می‌تواند یکی از عوامل افت فشار باشد؟

بله، زمانی که پکیج دیواری نشت داشته باشد سبب افت فشار سیستم و ایجاد نوسان می‌شود. دلایلی مانند خوردگی و فرسودگی در لوله‌ها و یا خرابی در پمپ آب، باعث نشتی پکیج می‌شود. اگر در لوله‌ها و دریچه‌های پکیج سوراخ و وجود نم و رطوبت را مشاهده کردید، نشان از نشتی دستگاه دارد و باید سریعاً با تعمیرات تخصصی پکیج تماس حاصل کنید؛ در غیر این صورت وجود رطوبت می‌تواند به سایر قطعات داخلی وسیله به شدت آسیب بزند و کارایی آنها را مختل کند.

۲_بهترین راه برای جلوگیری از بروز دلایل افت فشار پکیج چیست؟

بهتر است تمام موارد لازم جهت کارکرد صحیح دستگاه مانند پمپ آب، قطعات با کیفیت و نصب حرفه‌ای را تهیه کنید و سعی کنید نگهداری اصولی را از وسیله را به عمل بیاورید. همچنین انجام سرویس‌های دوره‌ای مثلاً هر ۶ ماه یک بار برای پکیج ضروری بوده و مانع از صدمه جدی و تجهیزات آن می‌شود.

۳_چگونه می‌توانیم فشار پکیج دیواری بوتان را بالا ببریم؟

تمامی پکیج‌های دیواری در قسمت زیر خود دارای شیر پرکن هستند. در پکیج بوتان این وسیله رنگ آبی دارد و زمانی که با افت فشار مواجه می‌شوید، می‌توانید آن را در خلاف جهت عقربه‌های ساعت به سمت چپ بچرخانید. سپس قبل از آنکه عقربه مانومتر به عدد ۱/۵ برسد دوباره آن را در جهت عقربه‌های ساعت به حالت اولیه برگردانید. با این کار فشار پکیج بوتان افزایش پیدا می‌کند؛ اگر این اتفاق نیفتاد، بهتر است از تعمیرکار برای تعمیر پکیج دیواری خود کمک بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *