مقالات آموزشی

آموزش گام به گام راه‌اندازی گرمایش کولر گازی

آموزش گام به گام راه‌اندازی گرمایش کولر گازی

یکی از تجهیزات سرمایشی و گرمایشی که در سال‌های اخیر وارد بازار شده است و طرفداران بی‌شماری دارد، کولر گازی است که به دلیل کاربری آسان و ایجاد هوای یک دست، مورد استقبال افراد زیادی واقع شده است و در همه مکان‌ها مانند منازل، ادارات، مدارس، دانشگاه‌ها و… از آن بهره می‌گیرند. لذا لازم است افراد با نحوه کارکرد و قطعات این دستگاه آشنایی نسبی داشته باشند تا بتوانند در صورت نیاز خودشان دستگاه را راه‌اندازی کنند. به همین دلیل ما می‌خواهیم در این مطلب در مورد آموزش گام به گام راه‌اندازی گرمایش کولر گازی و مطالب مرتبط با آن صحبت کرده و نکات خوبی را در اختیار شما قرار دهیم. پس اگر می‌خواهید در این باره اطلاعات کاربردی را کسب کنید، لطفاً تا پایان مطلب ما را همراهی بفرمایید.

از کجا بفهمیم کولر گازی حالت گرمایش دارد؟

یکی از قابلیت‌های منحصر به فرد کولر گازی داشتن حالت گرمایش است که سبب می‌شود در ماه‌های سرد سال بتواند هوای گرم مطلوبی را در فضای اتاق پخش کند. برای اینکه سیستم گرمایش کولر را راه اندازی کنید، ابتدا باید از وجود آن مطمئن شوید. اغلب برندهای خارجی و ایرانی تولید کننده این محصول آن را در مدل‌های دو فصله تولید می‌کنند و هر دو حالت سرمایش و گرمایش را دارند. اما برای اطمینان از وجود آن ابتدا می‌توانید با مراجعه دفترچه راهنمای دستگاه، جستجوی مدل دستگاه در سایت‌های تولید کننده و ارتباط با نمایندگی یا مراکز فروش و پرس و جو از آنها اقدام کنید. در نهایت نیز روی تمام پنل‌های خارجی و داخلی کولر گازی برچسبی درج شده است که همه مشخصات فنی دستگاه روی آن نوشته شده و با مطالعه آن می‌توانید متوجه شوید که سیستم گرمایش دارد یا خیر. کلمه Heating نشان دهنده حالت گرمایش اسپیلت است.

راه‌اندازی گرمایش کولر گازی

سیستم گرمایش کولر گازی چگونه عمل می‌کند؟

در حالت گرمایش دستگاه، فرایند سیکل کولر گازی تغییر می‌کند و به کمک شیر چهار طرفه یا شیر معکوس کننده انجام می‌شود. به این صورت که گاز داغ خروجی از کمپرسور به جای اینکه به سمت پنل خارجی حرکت کند به سمت اواپراتور پنل داخلی منتقل می‌شود. بعد از اینکه لوله‌های اواپراتور گرم شد و فن داخلی شروع به کار کرد، هوای اتاق با عبور از روی لوله‌ها گرم می‌شود. سپس گاز مبرد موجود در سیکل که حالا سرد شده است، به سمت پنل خارجی هدایت شده و با جذب گرمای محیط دمای آن بیشتر خواهد شد و مجدداً به کمپرسور وارد می‌شود. در نهایت کولر گرما را به داخل منزل هدایت کرده تا اتاق به دمای تنظیم شده از سوی کاربر برسد.

راه‌اندازی سیستم گرمایش کولر گازی

قبل از راه‌اندازی گرمایش کولر گازی، ابتدا گاز داخل دستگاه را چک کنید تا اگر حجم گاز کمتر از مقدار استاندارد بود، از یک متخصص جهت شارژ گاز کمک بگیرید.

برای این کار و همچنین برای تعمیر هرگونه مشکل در کولرگازی خود، شرکت پویا پکیج با سال ها تجربه در حوزه تعمیر انواع کولرگازی از جمله تعمیر کولرگازی سامسونگ، در خدمت شماست.

معمولاً نحوه تنظیم گرمایش کولر گازی در برندهای مختلف مانند ال جی، جنرال، سامسونگ، مدیا و… با یکدیگر تفاوت چندانی ندارند. پس می‌توانید مراحل زیر را برای کولر گازی‌های مختلف امتحان کنید:

  • در مرحله اول باید به کمک ریموت کنترل، دستگاه را روشن کرده و روی حالت گرمایش تنظیم کنید و آن را از حالت سرما به گرما تغییر دهید. دکمه Mode یا Menu فشار دهید و حالت‌های مختلف کولر گازی را مشاهده و انتخاب کنید.
  • حالت‌های مختلف کولر گازی شامل سرما، گرما، فن، خودکار و خشک است. شما باید حال گزینه Heat را که مربوط به حالت گرمایش کولر گازی است، انتخاب کنید.
  • پس از آن برای انتخاب درجه گرمای کولر گازی دکمه Temp را فشار دهید.
  • در اکثر مدل‌های کولر گازی حداکثر درجه گرمایش ۳۰ درجه سانتیگراد است؛ اما دمایی که طبیعی باشد و برای بدن متعادل عمل کند، ۲۵ یا ۲۶ درجه است.
  • پس از تنظیم درجه ۵ الی ۱۰ دقیقه منتظر شوید تا کمپرسور در حالت گرمایشی شروع به کار کرده و تنظیمات گرمایش کولر گازی روی دستگاه اعمال شود. در این حالت راه‌اندازی گرمایش کولر گازی شما انجام شده است.

مزایای استفاده از حالت گرمایش اسپیلت

جالب است بدانید که افراد در برابر استفاده از این حالت مقاومت کرده؛ ولی در صورتی که راه‌اندازی گرمایش کولر گازی اگر به صورت صحیح انجام شود، می‌تواند یک منبع گرمایی مناسب برای فضاهای متفاوت باشد. بعضی از مزایای استفاده از این سیستم گرمایش کولر گازی شامل موارد زیر هستند:

-می‌توانید برای زمان خاموش روشن به آن برنامه بدهید.

-گرمای کولر گازی آلودگی و کثیفی برای محیط ندارد.

-پس از روشن کردن دستگاه فرایند گرم کردن ظرف مدت کوتاهی انجام می‌شود.

-امنیت بالایی دارد.

-برای گرم کردن فضاهای بسیار بزرگ مناسب است.

-بازده بالاتری در مقایسه با بخاری‌های برقی و گازی دارد.

راه‌اندازی گرمایش کولر گازی

کلام آخر

کولر گازی جزو وسایل گران قیمت منزل محسوب می‌شود؛ زیرا هم در فصل زمستان و هم در فصل تابستان کارایی دارد و لازم است که هنگام خرید، به ویژگی‌های محصول دقت داشته باشید و از وجود حالت سرمایش و گرمایش آن اطمینان کسب کنید تا بتوانید آنها را فعال کنید. شما می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد راه‌اندازی گرمایش کولر گازی از خدمات پویا پکیج استفاده کنید. ما در این مطلب به آموزش گام به گام راه‌اندازی گرمایش کولر گازی پرداختیم. از توجه شما متشکریم.

سوالات متداول

۱_مصرف برق کولر گازی در حالت گرمایش بیشتر است یا سرمایش؟

این مسئله بستگی به عوامل متعددی دارد و ممکن است برای همه افراد یک جور نباشد. اگر به عنوان مثال دمای تنظیم شده کولر گازی را ۲۵ درجه در نظر بگیریم؛ به دلیل اینکه در فصول گرم سال اختلاف دمای هوا با ۲۵ درجه کمتر از میزان اختلاف دما در فصول سرد با ۲۵ درجه است، می‌توان به صورت تئوری بگوییم که میزان مصرف برق کولر گازی در زمستان و حالت گرمایش بیشتر از حالت سرمایش است.

۲_تفاوت حالت سرمایش و گرمایش کولر گازی چیست؟

در حالت سرمایش پس از رسیدن به دمای فضا به مقدار تنظیم شده کمپرسور دستگاه خاموش شده و یا در صورت اینورتر بودن، روی دور کند قرار می‌گیرد. اما در حالت گرمایش پس از رسیدن دمای اتاق به مقدار تنظیم شده، فن داخلی خاموش می‌شود و پروسه دیفراست پنل خارجی آغاز شده و حالت گرمایش کولر از سر گرفته می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *