مقالات آموزشی

چرا پکیج شوفاژ خانه را گرم نمی‌کند؟

چرا پکیج شوفاژ خانه را گرم نمیکند؟

یکی از مشکلاتی که معمولاً در فصل سرما افراد از آن شکایت دارند، گرم نکردن پکیج شوفاژ در خانه است. در واقع بروز چنین اتفاقی حتماً دلیلی دارد. ما در این مقاله می‌خواهیم راجع به این موضوع صحبت کنیم که چرا پکیج شوفاژ خانه را گرم نمی‌کند. اگر جزو افرادی هستید که با این مسئله مواجه بوده و سوالات زیادی در این زمینه در ذهن دارید، لطفاً ما را تا انتها همراهی بفرمایید تا پاسخ سوالات خود را دریافت کنید.

اصلی‌ترین دلایل گرم نشدن شوفاژ

۱_پایین بودن فشار پکیج: اگر می‌خواهید اصلی‌ترین دلیل این مسئله را بدانید، باید بگوییم که پایین بودن فشار آب پاسخ آن است. در واقع هنگامی که فشار پکیج پایین باشد، شوفاژ گرم نخواهد شد و کار خود را به درستی انجام نمی‌دهد. معمولا در بهترین حالت باید فشار پکیج روی یک و نیم بار باشد که اگر کمتر از این حالت باشد، شوفاژ گرم نمی‌شود. پس هنگام وجود چنین مشکلی اگر از هواگیری رادیاتورها اطمینان لازم را کسب کردید، از تنظیم بودن فشار پکیج نیز باید مطمئن شوید.

گرم نکردن رادیاتور شوفاژ

۲_مناسب نبودن شعله پکیج: یکی دیگر از عواملی که باعث گرم نشدن شوفاژ می‌شود، مناسب نبودن شعله پکیج است که باعث سرد شدن شوفاژ خواهد شد. جهت حل این مسئله نیز باید دمای شعله مشعل پکیج را بالا ببرید تا به شکل موقتی دمای شوفاژ نیز افزایش پیدا کند. در واقع مناسب بودن این دما برای همه پکیج‌ها ضروریست و هر چقدر سیستم گرمایشی شما ظرفیت بالاتری داشته باشد، نیاز به شعله بیشتری نیز دارد. در برخی از مواقع مناسب نبودن حرارت مشعل ممکن است در اثر انباشته شدن گرد و غبار یا عدم سرویس‌های دوره‌ای مرتب به وجود آمده باشد که برای رفع این مشکل، آن را به افراد متخصص بسپارید.

برای سرویس دوره ای پکیج خود، شرکت پویا پکیج با بیش از 15 سال سابقه در حوزه تعمیر انواع پکیج از جمله تعمیر رادیاتور شوفاژ، تعمیر پکیج ایران رادیاتور و همچنین تعمیر برد پکیج، آماده خدمت رسانی به شما عزیزان است.

۳_ایجاد رسوب در لوله‌های پکیج و یا شوفاژ: یکی دیگر از دلایلی که باعث می‌شود تا پکیج شوفاژ خانه را گرم نکند، تشکیل رسوب در لوله‌های پکیج یا شوفاژ است. در واقع هنگامی که رسوب روی لوله‌های شوفاژ یا پکیج را می‌گیرد، اجازه انتقال گرما را نمی‌دهد. از طرفی با تشکیل رسوب، فشار داخلی لوله‌ها کاهش یافته و فشار آب نیز کم می‌شود؛ در نتیجه شوفاژ به خوبی گرم نمی‌شود. برای رفع این مسئله باید لوله‌های آن با محلول‌های مخصوص جرم‌گیری شود. البته کیفیت اولیه لوله‌های خریداری شده برای پکیج و شوفاژ نیز روی عدم تشکیل این رسوبات تاثیر زیادی دارند. پس توصیه ما این است که ضمن بهره‌گیری از مواد اولیه مرغوب از سرویس‌های دوره‌ای غافل نشوید.

۴_اختلال در هواگیری رادیاتورها: یکی دیگر از مواردی که باعث گرم نشدن شوفاژ است، ایجاد مشکل در هواگیری رادیاتورهاست که برای برطرف کردن این مسئله باید شوفاژ را با آچارهای مخصوص و پیچ گوشتی باز کرده و هواگیری آنها را انجام دهید. البته اگر در این زمینه مهارت کافی را ندارید، حتماً از افراد با تجربه کمک بگیرید. با حل کردن این مشکل احتمالاً مسئله گرم نشدن شوفاژ برطرف خواهد شد.

۵_خراب شدن شیر آب رادیاتور: دیگر از دلایل شایع گرم نشدن شوفاژ خراب بودن شیر آب رادیاتور است که در صورت بروز چنین اتفاقی آب به راحتی جریان پیدا نکرده و گرم نمی‌شود. در چنین شرایطی باید شیر معیوب را تعویض و یک شیر نو را جایگزین آن کنید. توصیه می‌کنیم هنگام تعویض شیر آب نکات ایمنی را رعایت کرده تا متحمل خسارات بیشتری نشوید.

۶_پایین بودن فشار آب ساختمان: در صورتی که فشار آب ساختمان شما کم باشد، احتمالاً با مشکل گرم نشدن شوفاژ مواجه می‌شوید. پس قبل از هر اقدامی این مسئله را چک کنید. ممکن است فشار آب در اثر خراب شدن پمپ به وجود آمده باشد که در چنین شرایطی باید تعمیر پمپ یا تعویض آن را در اولویت قرار دهید.

دلایل گرم نشدن خانه توسط شوفاژ

اگرچه ممکن است مهم‌ترین دلیل گرم نشدن خانه توسط شوفاژ به پکیج مربوط باشد؛ اما اگر تمام مشکلات و مسائل مربوط به پکیج را برطرف کردید و همچنان شاهد عدم وجود گرمای مناسب در خانه بودید، باید راهکارهای دیگری را جهت بهبود وضعیت امتحان کنید. عموماً آپارتمان‌هایی که سقف‌های بلند و غیر استاندارد دارند، هر چقدر هم که خوب گرم شوند، ممکن است گرمای آنها به سمت بالا برود؛ در نتیجه در چنین شرایطی با نصب پنکه سقفی هوای گرم به سمت پایین پرتاب خواهد شد. اما به طور کلی توصیه ما به افرادی که در مرحله ساخت خانه هستند، این است که در واحدهای زیر پشت بام و بالای پارکینگ از عایق کاری بهتری بهره بگیرند. پره‌های رادیاتور و شوفاژ را نسبت به متراژ ساختمان خود انتخاب کنند. همچنین از شوفاژ‌های مرغوب و با کیفیت استفاده کرده و ترجیحاً برای کف ساختمان از فرش یا موکت بهره بگیرند.

گرم نکردن شوفاژ

کلام آخر

شوفاژ‌ها یا رادیاتورها جزو اصلی‌ترین دستگاه‌ها برای تامین گرمایش ساختمان‌ها می‌باشند که گرم نشدن این تجهیزات دلایل مختلفی دارد. برخی از این دلایل ممکن است بسیار ساده و سطحی باشد که حل آن از عهده افراد عادی برمی‌آید؛ اما در مواردی که مشکل پیچیده‌تر باشد، برای برطرف کردن آن نیاز به افراد با تجربه و متخصص دارید. ما در این مقاله به بررسی موضوع چرا پکیج شوفاژ خانه را گرم نمی‌کند، پرداختیم. توصیه می‌کنیم در صورت وجود چنین مشکلی با کارشناسان و متخصصان مجرب شرکت پویا پکیج در ارتباط باشید تا بتوانید به راحتی مشکلات مربوطه را حل کنید. در پایان از اینکه تا انتهای مطلب در کنار ما بودید، از شما عزیزان سپاسگزاریم.

سوالات متداول

۱_علت گرم نشدن شوفاژ موتورخانه چیست؟

این مسئله دلایل مختلفی دارد که برای پی بردن به علت اصلی آن ابتدا باید از سالم بودن پمپ سیرکولاسیون شوفاژ اطمینان پیدا کرده و نسبت به عدم رسوب سرشیرهای رفت و برگشت رادیاتورها اطمینان لازم را کسب کنید. در برخی از مواقع نیز ممکن است احتیاج به هواگیری رادیاتورها باشد.

۲_اصلی‌ترین دلیل از کار افتادن پکیج چیست؟

مهمترین علت این مسئله کمبود فشار بار پکیج می‌باشد که از طریق شیر پرکن باید آن را تنظیم کنید.

۳_چرا برخی از پره‌های شوفاژ گرم نمی‌شوند؟

این مشکل ممکن است به دلیل وجود املاح و جرم به وجود آمده باشد که برای برطرف کردن آن باید محلول‌های مناسب را به دستگاه تزریق کرده و مدارهای مربوط به پره‌ها را به طور کامل شستشو دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *