تعمیرات

تعمیرات رادیاتور شوفاژ در کمترین زمان

تعمیرات رادیاتور شوفاژ در کمترین زمان

تعمیرات رادیاتور شوفاژ از جمله خدمات تعمیراتی است که نیاز به دانش فنی بالایی دارد و این کار بهتر است توسط تکنسین های تعمیرات تخصصی شوفاژ انجام شود.

اگر رادیاتور شوفاژتان خراب شده است و به دنبال بهترین مرکز تعمیرات رادیاتور شوفاژ می گردید، مناسب ترین گزینه استفاده از خدمات مرکز پویا پکیج می باشد. این مرکز با دارا بودن سابقه ای طولانی در زمینه تعمیرات انواع رادیاتور شوفاژ می تواند خدماتی با بهترین کیفیت و نازل ترین قیمت را به شما ارائه کند. به منظور دریافت تعمیرات تخصصی رادیاتور شوفاژ لطفا با تکنسین های شرکت پویا پکیج تماس حاصل فرمایید.

شوفاژ وسیله ای است که وظیفه گرمایش فضا را بر عهده دارد. این دستگاه را می توان در محیط های مختلفی مثل اتاق های کوچک، اتاق نشیمن، ادارات، مدارس، مساجد و… مورد استفاده قرار داد. شوفاژها به منظور تامین انرژی مورد نیاز، به پکیج یا موتورخانه مرکزی متصل می شوند. قطعات مختلفی در کنار هم قرار می گیرند و یک دستگاه شوفاژ را به وجود می آورند. خراب شدن هر کدام از این قطعات می تواند عملکرد شوفاژ را تحت الشعاع قرار دهد و باعث شود گرمایش مورد نیاز در فضا ایجاد نشود. به همین منظور ما قصد داریم در قالب این مقاله به شایع ترین دلایل خراب شدن شوفاژ و نحوه تعمیرات رادیاتور شوفاژ بپردازیم. لطفا همراه ما باشید.

انواع رادیاتور شوفاژ

رادیاتور شوفاژ مدل های گوناگونی دارد و پیش از اینکه بدانید تعمیرات رادیاتور شوفاژ به چه صورت انجام می شود، بهتر است با انواع رادیاتور ها آشنا شوید چرا که نوع رادیاتور بر روی نحوه تعمیر آن تاثیرگذار می باشد.

رادیاتور های شوفاژ را می توان در یک دسته بندی کلی به چهار دسته زیر تقسیم کرد:

رادیاتور فولادی

این جنس از رادیاتورها قدیمی ترین نوع رادیاتور می باشند که با استفاده از فولاد زنگ نزن ساخته می شوند. هرچند مدل های قدیمی رادیاتورهای فولادی دیگر استفاده آنچنانی ندارند اما برخی از مدل های نوین آنها همچنان در بازار موجود می باشند و مشتری های خاص خود را دارند.

رادیاتور آلومینیومی

این نوع از رادیاتورها همانطور که از نامشان پیداست از جنس آلومینیوم می باشند اما نه آلومینیوم خالص؛ در ساخت رادیاتورهای آلومینیومی از آلیاژ مخصوصی از فلز آلومینیوم استفاده می شود که ویژگی های مورد نیاز مثل انتقال گرمای مناسب و ضد زنگ بودن را دارا می باشد.

رادیاتورهای آلومینیومی به صورت پره ای در بلوک های 5 ، 7 و 10 پره روانه بازار می شوند و پرفروش ترین نوع رادیاتور در ایران هستند. بنابراین تعمیرکاران بهتر است با زیر و بم تعمیر رادیاتور آلومینیومی شوفاژ کاملا آشنا باشند.

رادیاتور پانلی

نوع دیگری از رادیاتورها وجود دارد که به آنها رادیاتور پانلی می گویند. استفاده از این نوع از رادیاتورها در کشور های اروپایی رواج بیشتری دارد اما در ایران نیز امکان دسترسی به آن وجود دارد. رادیاتورهای پانلی برتری های خاصی نسبت به سایر انواع رادیاتورها دارند که همین موضوع سبب می شود قیمت بالاتری هم داشته باشند.

به نقل از ویکی پدیا:

نسل سوم رادیاتور که به رادیاتور پنلی شناخته شده‌است نوع توسعه یافته و پیشرفته تر نسل اول رادیاتورهای فولادی است با این تفاوت که معایب نسل اول را ندارد از مزایای این نسل از رادیاتور می‌توان به آسانی نظافت و تمیز کردن آنها، زیبایی و شکیل بودن آنها، وزن کم، بازدهی گرمایی بیشتر نسبت به رادیاتورهای نسل قبل به خاطر استفاده از کنوکتور، بازده گرمایی حدود ۲۱۰۰ تا ۲۲۰۰ کالری با حجم آبگیری حدود ۵ لیتر آب و سازگاری کامل با پکیج به خاطر جنس فولادی آن و کمترین میزان آب در گردش سیستم پکیج دیواری نام برد. رادیاتور های پنلی در سایزهای 80-100-120-140-160-180 در بازار با الیاژهای آهنی و فولادی و آلومینیوم و مسی موجود می باشد که بهترین انتقال دهنده حرارت مس و الومینیوم است.

رادیاتور حوله خشک کن

رادیاتورهای حوله خشک کن نیز نمونه دیگری از رادیاتورهای مورد استفاده هستند. زمینه استفاده این رادیاتورها با سایر انواع رادیاتور متفاوت می باشد. از آنها در محیط هایی مثل حمام، سرویس های بهداشتی، استخر، آشپزخانه و … استفاده می شود. کاربرد این رادیاتورها در خشک کردن حوله خلاصه نمی شود بلکه  می توانند انواع لباس ها را خشک کنند و علاوه بر آن، فضای پیرامون خود را نیز گرم کنند.

آموزش هواگیری رادیاتور

رایج ترین خرابی های رادیاتور شوفاژ و نحوه تعمیر

اکنون که با مدل های مختلف رادیاتور آشنا شدید، بهتر است بدانید که هر کدام از این مدل ها ممکن است با خرابی های مختلفی مواجه شوند و از پس گرم کردن محیط بر نیایند. در این بین می توان به مشکلات زیر اشاره کرد:

گرم نشدن تمام یا قسمتی از رادیاتور

وظیفه اصلی شوفاژ این است که به فضای اطراف خود گرما ببخشد حالا اگر این وظیفه به درستی اجرا نشود محیط سرد می شود و شما سریعا به تعمیرات شوفاژ نیاز خواهید داشت. عمده دلیل خرابی شوفاژها به مشکل در رادیاتور باز می گردد. برای اینکه بدانید مشکل رادیاتور از کجا نشات می گیرد باید عملکرد آن را به درستی عیب یابی کنید.

برای انجام این کار ابتدا توجه کنید که آیا کل رادیاتور گرم نمی شود یا فقط قسمت خاصی از آن دچار مشکل است. اگر رادیاتور در تمام طول خود سرد باشد احتمال دارد مسیر انتقال انرژی مسدود شده باشد. همچنین ممکن است دستگاه با افت فشار مواجه شده باشد. علاوه بر این امکان دارد رادیاتور سالم باشد و مشکل از پکیج یا موتور خانه باشد. به هر حال نیاز است که تکنسین، رادیاتور را مورد بررسی قرار دهد تا مشکل آن را پیدا کند.

اما اگر تنها قسمت خاصی از رادیاتور سرد است احتمالا موعد هواگیری رادیاتور شوفاژ فرا رسیده است چراکه تجمع هوا در لوله ها می تواند جلوی جریان آب را بگیرد. به منظور هواگیری، تکنسین می بایست شیر تخلیه را باز کرده و با رعایت اصول ایمنی اقدامات بعدی را به عمل بیاورد.

سوراخ شدن رادیاتور

یکی دیگر از علل شایع خرابی رادیاتورهای شوفاژ مربوط به سوراخ شدن آنها می شود. در چنین مواقعی در لوله ها یا بدنه رادیاتور سوراخی ایجاد می شود و از آن محل نشتی آب به بیرون راه پیدا می کند. به وجود آمدن سوراخ می تواند منجر به این شود که رادیاتور به صورت کامل از کار بیافتد.

برای تعمیر سوراخ شدن رادیاتور شوفاژ راه های مختلفی وجود دارد که بسته به نوع و اندازه سوراخ، تکنسین یکی از این روش ها را به کار می بندد.

اگر سوراخ به وجود آمده در رادیاتور اندازه کوچکی داشته باشد و در محل حیاتی هم قرار نداشته باشد می توان با استفاده از

چسب مخصوص آن را بست. در اندازه های بزرگ تر سوراخ، از جوشکاری استفاده می شود. همچنین اگر با استفاده از روش های یاد شده نتوان سوراخ را از بین برد، راهی به جز تعویض رادیاتور باقی نخواهد ماند.

صدای غیر طبیعی رادیاتور

رادیاتور سالم بی صدا کار می کند و اگر صدای غیر معمولی از رادیاتور می شنوید این بدان معناست که رادیاتور شما در قسمتی به مشکل برخورده است و نیاز به تعمیرات رادیاتور شوفاژ دارد. علت این صداهای آزار دهنده در رادیاتور را می توان در موارد زیر مورد جستجو و عیب یابی قرار داد:

  • تراز نبودن شوفاژ
  • بالا بودن فشار پمپ سیستم گرمایشی
  • وجود هوا و نیاز به هواگیری
  • وجود رسوب در لوله ها

در آخر اینکه برای تعمیر هر نوع مشکلی در رادیاتور شما، شرکت پویا پکیج با 15 سال سابقه در این زمینه، در خدمت شما عزیزان می‌باشد. کارشناسان این مجموعه دارای مدرک فنی و حرفه‌ای در زمینه کار مرتبط هستند که تحت نظر شرکت آموزش دیده اند ارائه خدمات با فاکتور و ضمانت 6 ماهه و نرخ خدمات طبق مصوبه شرکت می‌باشد.

اگر رادیاتور شما نیز به تعمیر نیاز دارد، با تکنسین های شرکت ما تماس بگیرید تا هرچه زودتر مشکل شما را بر طرف کنند.

همچنین برای دیدن سوالات متدوال درباره تعمیرات رادیاتور شوفاژ میتوانید کلیک کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *