تعمیرات

تعمیرات تخصصی حوله خشک کن در تهران

تعمیر حوله خشک کن از خدماتی است که باعث می شود مشکل دستگاه شما رفع شود و دیگر نیازی به تعویض آن نداشته باشید؛ بدین صورت هزینه کمتری را نیز برای بازیابی عملکرد حوله خشک کن متحمل خواهید شد.

فرآیند تعمیر حوله خشک کن یک پروسه پیچیده و تخصصی است که درست انجام دادن آن فقط از دست تکنسین های ماهر بر می آید. اگر تعمیر دستگاه به شکل درستی انجام نشود، علاوه بر برطرف نشدن مشکل قبلی، ممکن است خرابی های جدیدی نیز به بار بیاید. برای همین نیاز است که شما از خدمات شرکت پویا پکیج استفاده کنید که انواع خدمات تعمیر، تعویض، سرویس و فروش حوله خشک کن را ارائه می کند.

در این صورت است که شما می توانید خیال راحتی از بابت کیفیت تعمیرات ارائه شده داشته باشید. شرکت پویا پکیج، خدمات تعمیر حوله خشک کن بوتان، ایران رادیاتور و سایر برندهای موجود در بازار را با کمک گرفتن از مجرب ترین تکنسین های غرب تهران، ارائه می کند.

پویا پکیج با بیش از 15 سال سابقه در حوزه تعمیرات انواع پکیج از جمله تعمیرات پکیج ایران رادیاتور، تعمیرات تخصصی حوله خشک، تعمیرات رادیاتور شوفاژ و… آماده تعمیر دستگاه شما میباشد.

حوله خشک کن دستگاهی است که مانند سایر رادیاتورها به صورت دیواری نصب می شود. فرق این دستگاه با سایر رادیاتورها این است که از آن معمولا در حمام، سرویس بهداشتی و یا آشپزخانه استفاده می شود. حوله خشک کن ها انواع آبی و برقی دارند که نوع برقی آن نیاز به لوله کشی ندارد اما نوع آبی حوله خشک کن ها با استفاده از لوله کشی به پکیج وصل می شوند و بدین صورت گرمای مورد نیاز را از طریق گردش آب گرم تامین می کند. ما در این مقاله قصد داریم به شایع ترین مشکلات حوله خشک کن و نحوه تعمیر آن بپردازیم. به منظور کسب اطلاعات در این زمینه، در ادامه با ما همراه باشید.

دلایل گرم نشدن حوله خشک کن

پرتکرار ترین سوال در زمینه تعمیر حوله خشک کن این است که چرا حوله خشک کن ما گرم نمی شود؟ این سوال را نمی توان با یک کلمه جواب داد و برای یافتن پاسخ درست نیاز است که حوله خشک کن مورد بررسی و عیب یابی قرار بگیرد. رایج ترین دلایلی که ممکن است باعث بروز چنین مشکلی شوند در ادامه آورده شده اند:

مشکل تامین انرژی

ابتدا بهتر است منبع انرژی دستگاه و ورودی انرژی مورد بررسی قرار بگیرد. بدین منظور اگر حوله خشک کن از نوع برقی می باشد، اتصال آن به جریان برق را چک کنید و اگر از نوع آبی می باشد لوله های ورودی به پکیج را بررسی کنید.

همچنین از باز بودن شیر های حوله خشک کن اطمینان حاصل کنید. در ادامه یک بار دستگاه را خاموش و دوباره روشن کنید. بدین وسیله دستگاه عملکرد خود را از اول بازیابی می کند و اگر مشکل خاصی پیش نیامده باشد می تواند به درستی به عملکرد خود ادامه دهد.

تنظیم نبودن دما

اگر دمای انتخاب شده برای حوله خشک کن پایین باشد، طبیعتا گرمای زیادی توسط رادیاتور تولید نخواهد شد. هرچه محیط اطراف حوله خشک کن سردتر باشد، نیاز است که دمای آن بالاتر برود تا قادر باشد به سرمای فضا غلبه کند.

افت فشار

فشار، عامل دیگری است که اگر به اندازه کافی نباشد می تواند منجر به سرد شدن حوله خشک کن شود. به همین دلیل در روند تعمیر رادیاتور حوله خشک کن، بهتر است فشار نیز توسط تعمیرکار، اندازه گیری شود تا عیب یابی دستگاه به درستی انجام شود.

مشکل هواگیری

حوله خشک کن ها برای اینکه به صورت دقیق کار کنند نیاز است که به صورت دوره ای هواگیری شوند. اگر این عمل انجام نشود، هوا در داخل لوله ها تجمع پیدا می کند و مسیرهای ورودی و خروجی را مسدود می سازد. در چنین حالتی آب به درستی نمی تواند جریان پیدا کند و گرمای مورد نیاز در حوله خشک کن تولید نمی شود. برای رفع این مشکل، دستگاه می بایست توسط یک تکنسین با تجربه مورد تعمیر قرار بگیرد.

رایج ترین مشکلات حوله خشک کن و نحوه از بین بردن آنها

دستگاه های حوله خشک کن ممکن است بنا به دلایل گوناگونی عملکرد خود را از دست دهند و نیاز به تعمیر داشته باشند. ما در این قسمت از مقاله قصد داریم به شایع ترین خرابی های دستگاه حوله خشک کن بپردازیم:

نشت آب از شیر رادیاتور

مشکل اول، نشت پیدا کردن آب از شیر حوله خشک کن است. شیر رادیاتور محل عبور آب با دمای بالا می باشد بنابراین ممکن است بعد از گذشت یک یا دوسال از کار کردن دستگاه، این قطعه از آب بندی خارج شده و نشتی دهد.

در چنین مواقعی نیاز است که دستگاه به تعمیر برود. ابتدا دستگاه را خاموش کرده و اجازه می دهیم دمای آن پایین بیاید.

در ادامه شیر تخلیه را باز می کنیم تا هوای داخل لوله ها خارج شود. سپس شیر رادیاتور را با آچار باز می کنیم و آن را مورد ارزیابی قرار می دهیم.

اگر قسمت هایی از شیر به دلیل استفاده طولانی مدت خورده شده و از بین رفته باشد، آن را تعویض می کنیم و شیر جدید جای آن می گذاریم. اما اگر شیر سالم باشد و فقط از آب بندی خارج شده باشد، با استفاده از مقداری نوار تفلون آن را مجددا آب بندی می کنیم.

سوراخ شدن حوله خشک کن

یکی دیگر از مشکلات رایجی که برای حوله خشک کن رخ می دهد، ایجاد سوراخ در رادیاتور آن است که خود را به صورت نشت آب از محل سوراخ شده نشان می دهد. این امر به دلیل ایجاد پوسیدگی در حوله خشک کن اتفاق می افتد.

در واقع رطوبت موجود در حمام یا سرویس های بهداشتی روی بدنه حوله خشک کن می نشیند و باعث می شود دستگاه در دراز مدت با پوسیدگی مواجه شده و سوراخ شود.

برای تعمیر سوراخ حوله خشک کن ابتدا نیاز است که تکنسین با استفاده از برس سیمی، گرده های زنگ را از محل سوراخ دور کند. در ادامه بایستی با استفاده از یک دستمال مناسب، محل سوراخ را خشک کند.

برای ادامه کار، تعمیرکار حوله خشک کن نیاز است که مقدار مناسبی از چسب فولاد ترمیم سوراخ رادیاتور را با ترکیب استاندارد آماده کرده و در محل سوراخ قرار دهد.

البته نحوه تعمیر سوراخ حوله خشک کن بستگی به اندازه سوراخ و محل آن دارد و در موارد جدی تر، دستگاه حتما باید جوش بخورد و یا قسمت سوراخ شده تعویض شود.

شما میتوانید برای دیدن سوالات متدوال درباره تعمیرات حوله خشک کن کلیک کنید.

14 دیدگاه در “تعمیرات تخصصی حوله خشک کن در تهران

  1. Ali گفت:

    سلام، چرا حوله خشک کن ما گرم نمیشه؟ به چه دلیلی؟

    1. Admin گفت:

      درود بر شما، حوله خشک کن به دلایل مختلفی گرم نمیشه، مثلا :

      • خراب شدن قطعه ی ترموستات
      • خراب شدن شیر کنترلی
      • نشتی داشتن سیستم لوله کشی
      • خراب شدن المنت برقی(برای حوله خشک کن های برقی)
      • جمع شدگی رسوبات در لوله ها

  2. Zahra گفت:

    چرا حوله خشک کنم صدای زیادی میده؟

    1. Admin گفت:

      اگر حوله خشک کن شما صدای زیادی میده، دلیلش اینه که:

      • رسوب در لوله ها جمع شده
      • خراب شدن فن حوله خشک کن های برقی
      • خراب شدن بلبرینگ ها

  3. Mina گفت:

    برای نشتی حوله خشک کنم باید چکاری کنم؟

    1. Admin گفت:

      پیدا کردن محل نشتی اول کاری هست که باید کنید، بعد باید ببینید نشتی از لوله هاست یا شیر کنترلی، اگر از شیر کنترلی بود باید شیر را عوض کنید، اگر از لوله ها بود باید لوله ها را عوض یا تعمیر کنید.

  4. kimia گفت:

    چکاری باید برای زنگ زدگی حوله خشک کن کنم؟

    1. Admin گفت:

      معمولا وقتی رسوبات در لوله ها جمع میشود، حوله خشک کن زنگ میزند، برای این که زنگ زدگی را رفع کنیم، باید بعد از اینکه حوله خشک کن را از برق جدا کردیم، به تمیز کردن لوله ها بپردازیم.

  5. Mohammad گفت:

    چکاری باید برای سوراخ شدگی حوله خشک کن کنم؟

    1. Admin گفت:

      چسب مخصوص برای حوله خشک کن میتواند سوراخ کوچک را تعمیر کند، اما برای سوراخ بزرگ، باید حوله خشک کن را عوض کنید.

  6. hasan گفت:

    دلیل کار نکردن حوله خشک کن چیه؟

    1. Admin گفت:

      اگر حوله خشک کن کار نکنه، به دلایل مختلفی هست، مثلا:

      • قطع بودن گاز (اگر حوله خشک کن گازی باشه)
      • قطع بودن برق
      • خراب شدن المنت برق(اگر حوله خشک کن برقی باشه)
      • خراب شدن قطعه ترموستات

  7. mahya گفت:

    دلیل خاموش شدن حوله خشک کن چیه؟

    1. Admin گفت:

      اگر حوله خشک کن خاموش بشه، به دلایل مختلفی هست، مثلا:

      • خراب شدن ترموستات
      • نادرست تنظیم بودن ترموستات
      • خراب شدن المنت برقی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *