تعمیرات

تعمیرات کولر گازی سامسونگ در غرب تهران

تعمیرات کولر گازی سامسونگ از جمله مواردی است که در زمینه تعمیرات دستگاه های مختلف از درخواست های بالایی برخوردار است. البته علت این موضوع بی کیفیت بودن این دستگاه ها نیست، بلکه از آنجایی که کولر گازی سامسونگ از جمله اسپیلت های پرفروش محسوب می شود به همین دلیل نیاز به تعمیرات نیز در این برند خوشنام زیاد است.

شما می توانید از طریق مرکز پویا پکیج برای تعمیر انواع کولر گازی، از جمله کولر گازی سامسونگ خود اقدام کنید تا این مرکز با بهره گرفتن از با تجربه ترین تکنسین های تعمیر کولر گازی سامسونگ و همچنین با داشتن 6 ماه ضمانت، پاسخگوی شما باشد.

 

شرکت سامسونگ از جدید ترین تکنولوژی ها برای خنک سازی در کولرهای گازی خود استفاده می کند و به همین دلیل فرآیند تعمیر کولر گازی سامسونگ یک موضوع کاملا تخصصی به شمار می رود که بهتر است توسط تکنسین های مجرب این حوزه به انجام برسد. ما در این مطلب می خواهیم مشکلات رایج کولرگازی سامسونگ را بررسی کنیم و در ادامه یک مرکز تعمیرات معتبر را معرفی نماییم. لطفا همراه ما باشید.

تعمیر و تعویض موتور کولر گازی سامسونگ

تعمیرات کولر گازی سامسونگ را می خواهیم با معرفی قطعه کمپرسور که به عنوان موتور کولر گازی از آن یاد می شود، آغاز کنیم. برای کارکرد درست کولر گازی، عملکرد صحیح کمپرسور امری لازم الاجرا به شمار می رود. وظیفه موتور کولر گازی این است که گاز را از منبع اصلی دریافت کند و حجم آن را کاهش داده و به صورت پرفشار وارد کنداسور دستگاه کند تا مورد استفاده قرار بگیرد. زمانی که دستگاه نتواند به درستی فرآیند خنک سازی را انجام دهد و باد خروجی از آن گرم باشد، کمپرسور دستگاه می بایست توسط تکنسین مورد بررسی قرار بگیرد تا در صورت نیاز تعمیر شود. در اغلب موارد، مشکل کمپرسور با تعمیر رفع می شود اما اگر این قطعه قابل احیا نباشد، می بایست نسبت به تعویض آن با یک قطعه اورجینال اقدام کنید.

عیب یابی ترموستات کولر گازی سامسونگ

از دیگر قطعات حیاتی کولرهای گازی سامسونگ می توان به قطعه ترموستات اشاره کرد که وظیفه تنطیم دما را برعهده دارد. در کولر گازی های سامسونگ با توجه به سال ساخت و مدل کولر گازی، ممکن است یکی از دو نوع ترموستات های الکترونیکی یا الکترومکانیکی در ساختار آنها به کار گرفته شده باشد. تعمیر ترموستات اسپیلت های سامسونگ با توجه به نوع آنها متفاوت است و تکنسین می بایست نسبت به این موضوع آگاهی داشته باشد. اگر ترموستات خراب شود، روند رسیدن برق به کمپرسور مختل می شود و کولر گازی باد گرم بیرون می دهد. بنابراین باد گرم می تواند نشانه خراب شدن ترموستات کولر گازی باشد.

عیب یابی برد کولر گازی سامسونگ

شاید برد کولر گازی را بتوان مهم ترین قطعه در این دستگاه دانست که کوچک ترین اختلالی در آن می تواند عملکرد دستگاه را به صورت کامل از بین ببرد. بنابراین مشکلات مربوط به برد کولر گازی سامسونگ بهتر است در سریع ترین زمان ممکن رفع شوند. برد کولر گازی یک قطعه الکترونیکی است مثل یک مغز متفکر تمام فعالیت های اسپیلت را کنترل می کند. اگر در مسیر برق رسانی به این قطعه اشکالی به وجود نیاید، برد الکترونیکی کولر گازی سامسونگ می تواند تا سالیان سال به درستی کار کند اما از آنجایی که نوسانات مختلفی در برق شهری وجود دارد، عملکرد این قطعه نیز ممکن است تحت تاثیر این نوسانات قرار بگیرد. از دیگر دلایل خرابی برد پکیج می توان به تعمیر غیر اصولی آن اشاره کرد. به همین دلیل است که واجب است تعمیرات کولر گازی سامسونگ و مخصوصا تعمیر برد الکترونیکی حتما توسط یک تکنسین کاربلد انجام بشود.

بررسی کدهای خطا در کولر گازی سامسونگ

زمانی که کولر گازی سامسونگ را برنامه نویسی می کنند، کد های خطایی را برای آن تعریف می کنند که دستگاه بتواند با استفاده از آنها با شما حرف بزند. در این قابلیت برای مشکل در هر قسمت از کولر گازی یک ارور ویژه تعریف می شود تا تعمیرکار به محض مشاهده آن بتواند خرابی دستگاه را به صورت دقیق عیب یابی کند. البته شما نیز با مطالعه دفترچه راهنما می توانید معنی هر کدام از این ارورها را بدانید. پیشنهاد می شود در صورت مشاهده هر اروری در نمایشگر کولر گازی، متخصصان تعمیرات کولر گازی سامسونگ را در جریان قرار دهید تا در صورت نیاز اقدامات لازم صورت بگیرد.

اکنون می خواهیم توضیح دهیم هر اروری در کولر گازی سامسونگ بیانگر چه مشکلی می باشد:

  • ارورE1 : سنسور محیط خراب شده است.
  • ارورE2 : سنسور لوله اپراتور خراب شده است.
  • ارورE3 : در پنل داخلی مشکلی وجود دارد. فن و برد دستگاه می بایست توسط تکنسین چک شوند.
  • ارورE5 : سنسور لوله یونیت داخلی به مشکل برخورده است. احتمالا یا سنسور سوخته است و باید تعویض شود و یا مشکلی در مدار به وجود آمده است.
  • ارورE6 : مدار به درستی کار نمی کند. تعمیرکار باید قسمت های مختلف مدار الکترونیکی را ارزیابی کند.
  • ارورE1 01 : کابل انتقال بین پنل داخلی و پنل خارجی معیوب شده است.
  • ارور E1 21: سنسور محیطی پنل داخلی از کار افتاده است.
  • ارورE1 22 :سنسور پایپ معیوب شده است.
  • ارورE1 54 :در کارکرد فن یا موتور کولرگازی مشکلی وجود دارد.
  • ارورE1 62 : کد خطرناکی است که نشان می دهد به دلیل مشکل الکترونیکی حافظه دستگاه کاملا پاک شده است. دستگاه باید از اول مورد کد گذاری و راه اندازی مجدد قرار بگیرد.
  • ارورE1 63 : تقریبا همان معنی کد قبلی را می دهد. نشان می دهد دستگاه نیاز به راه اندازی مجدد دارد.
  • ارورE1 86 : خطای MPI رخ داده است. با نمایش این کد احتمالا کل صفحه نمایش نیز روشن و خاموش می شود. در چنین شرایطی دستگاه را خاموش کنید و از تعمیرکاران کمک بگیرید.
  • ارورE4 25 : ترتیب فاز ها مختل شده است و باید جابجا شوند.

نگهداری مناسب از کولر گازی

اگر در نگهداری از کولر گازی سامسونگ کوشا باشید و نکاتی را رعایت کنید احتمالا کمتر به خدمات تعمیرات کولر گازی سامسونگ نیاز پیدا خواهید کرد. از جمله این نکات می توان به نصب استاندارد دستگاه اشاره کرد. اگر دستگاه در محل صحیح و به صورت صحیح نصب نشود، قطعات مختلف ممکن است از تراز خارج شوند و به درستی کار نکنند. همچنین بهتر است با توجه به مساحت محیط، کولر گازی مناسب انتخاب کنید، اگر فضا بیش از حد بزرگ باشد و کولر گازی توان کافی برای خنک سازی نداشته باشد، افزایش فشار روی اسپیلت می تواند منجر به خرابی آن شود. وجود پنجره در فضا نیز می تواند روی عملکرد کولر گازی موثر باشد چرا که این عامل در به جریان در آمدن هوا تاثیر می گذارد.

علاوه بر این، به منظور نگهداری اصولی از کولر گازی سامسونگ، موعد سرویس آن را به تعویق نیاندازید. برای عملکرد هرچه بهتر، نیاز است که کولر گازی سالی دو بار و یا حداقل سالی یک بار به سرویس برود و قطعات مختلف آن توسط تکنسین چک شود، اگر نیاز است فیلترهای آن پاکسازی یا تعویض شوند، گاز اسپیلت شارژ شود و عیب یابی قطعات مختلف پیش از اینکه مشکل جدی شو، انجام گیرد.

بهترین مرکز تعمیرات کولر گازی سامسونگ

یا توجه به اطلاعاتی که در قالب این مقاله در اختیار شما قرار گرفت، اکنون شما خود نیز واقف هستید که تعمیرات کولر گازی سامسونگ کار هر کسی نیست و اینکار فقط از دست تعمیرکاران متخصص برمی آید.

مجموعه پویا پکیج با 15 سال سابقه در زمینه تعمیر انواع کولر گازی در خدمت شما عزیزان می‌باشد. کارشناسان این مجموعه دارای مدرک فنی و حرفه‌ای در زمینه کار مرتبط هستند که تحت نظر شرکت آموزش دیده اند ارائه خدمات با فاکتور و ضمانت 6 ماهه و نرخ خدمات طبق مصوبه شرکت می‌باشد.

برای دیدن سوالات متداول درباره تعمیرات کولر گازی سامسونگ میتوانید کلیک کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *